• Madbe

bästa första april-skämtet ever?

Någon som kan dela med sig med något roligt första april skämt? 
    Det hade varit trevligt att lura någon till månen på söndag {#emotions_dlg.djavulsk} 

Dela med er med alla tänk bara tips.. Vem tänker du lura? Hur då? Har du själv gått på ett bra skämt någon gång? 

• Svar på tråden bästa första april-skämtet ever?
  • Madbe

Kom igen nu kära familjemedlemmar.. Det behöver inte vara über skämt, stora som små skämt kan inspirera oss andra. Ni som favoritviserat tråden har kanske något litet tips att dela med er med? 

Skämt 1. (Jag blev lurad av kompis)
    Förra våren bokade jag och mina kompisar en resa till Kroatien. Vi var lite osäkra på vilken valuta priset på hemsidan stod i, men vi utgick slutligen ifrån att det var SEK och bokade. Min kompis Linnea betalade med sin internetbank och sedan skulle vi andra överföra pengar till henne. Några dagar senare (första april) får jag ett sms av Linnea där det står att det har dragits typ 30.000 istället för de 3000 som vi hade antagit att det skulle kosta. Yes, jag fick en mindre panikattack och gick på skämtet med råge..

Skämt 2. (Mamma lurade pappa)
    När jag var liten brukade min pappa jobba på kvällarna. En kväll (första april) när han står o stretchar ute på gården efter sin joggingtur så sticker mamma ut huvudet genom dörren och ropar till pappa något i stil med följande: "Polisen har ringt, det har gått larm och brinner i byggnaden på XXXXX (hans arbetsplats som han var "ansvarig" för)." Pappas första reaktion blev att slänga sig in i bilen med svettiga joggingkläder och tokköra till arbetsplatsen. När han kommer fram så hittar han inte en kotte, och inte heller någon brand. Så han ringer till brandförsvaret och frågar efter information om exakt var det brann.. Antar att man blir tokbålst när man inte har traditionen att utsätta varandra för fösta april-skämt. 

Se så nu, inspirera oss och dela med er av era skämt {#emotions_dlg.djavulsk} 

• Momat

Något superbra skämt vet jag inte om det var, men man kan göra det romantiskt också. Förra året ringde min kusin sin man då hon var på väg hem från jobbet, och sa att bilen hade stannat. Han skulle genast komma och hämta henne och släpa hem hennes bil. Då han kom fram så steg hon ur, knäböjde och friade!
    Problemet var ju att han först trodde att frieriet också var ett aprilskämt, men han fattade väl småningom att hon menade allvar för de är gifta nu.

• Bonanza

När jag var sju år så bytte jag ut kritorna (ja, kritor) vid svarta tavlan i klassrummet mot lakritskritor. Det tog ett tag innan läraren fattade vad som var fel.

När min mamma var liten sprang hon in till sin pappa och ropade att grisarna hade rymt. Han for upp ur sängen och ut på gårdsplan nästan helt naken, bara för att upptäcka att inga grisar var förrymda. Där stod han och skämdes.

Min pappa lurade mig två gånger en första april och jag tyckte inte något av det var särskilt kul. 

Vi satt i bilen på väg hem från skolan (jag var kanske 8 år) och jag frågade hur min mamma mådde eftersom hon hade varit sjuk. Han sa att hon hade blivit sämre och fått åka till sjukhuset. Jag började ju storgråta innan han fräste att det bara var ett aprilskämt. Sen frågade jag vad vi skulle äta till kvällsmat och han sa pizza. Och på den tiden var köpepizza något vi åt MAX en gång per år och det var världens lyx för oss då. Jag blev toklycklig och sa tack tack tack när han tittade på mig och sa att han lurat mig igen. Vi skulle äta ärtsoppa.

• Madbe
    Bonanza skrev 2012-03-27 08:36:10 följande:
    När jag var sju år så bytte jag ut kritorna (ja, kritor) vid svarta tavlan i klassrummet mot lakritskritor. Det tog ett tag innan läraren fattade vad som var fel.

När min mamma var liten sprang hon in till sin pappa och ropade att grisarna hade rymt. Han for upp ur sängen och ut på gårdsplan nästan helt naken, bara för att upptäcka att inga grisar var förrymda. Där stod han och skämdes.

Min pappa lurade mig två gånger en första april och jag tyckte inte något av det var särskilt kul. 

Vi satt i bilen på väg hem från skolan (jag var kanske 8 år) och jag frågade hur min mamma mådde eftersom hon hade varit sjuk. Han sa att hon hade blivit sämre och fått åka till sjukhuset. Jag började ju storgråta innan han fräste att det bara var ett aprilskämt. Sen frågade jag vad vi skulle äta till kvällsmat och han sa pizza. Och på den tiden var köpepizza något vi åt MAX en gång per år och det var världens lyx för oss då. Jag blev toklycklig och sa tack tack tack när han tittade på mig och sa att han lurat mig igen. Vi skulle äta ärtsoppa.

Hehe.. nä de kanske inte var så snällt...

Funderade ett tag på att kanske maila/MMSa en bild på ett positivt gravtest till min sambo (vi försöker inte att bli gravida) under dagen. Men det kanske inte heller är så uppskattat skämt, eller vad tror ni ? Haha..
  • Drömmar och förhoppningar
    Madbe skrev 2012-03-27 11:24:09 följande:
    Hehe.. nä de kanske inte var så snällt...

Funderade ett tag på att kanske maila/MMSa en bild på ett positivt gravtest till min sambo (vi försöker inte att bli gravida) under dagen. Men det kanske inte heller är så uppskattat skämt, eller vad tror ni ? Haha..
    Jobbigt att förklara om han blir jätteglad att det inte är så. Nä, det hade inte jag gjort.
  • Bebis i Dec 2010

När jag var runt tio var Michael Jackson min stora idol.
    Pappa kom hem en dag och sa att skivbutiken delade ut stora pappfigurer ( ni vet där han står i i läderjacka och promotar BAD skivan).
    Glad som tusan springer jag dit och nästan skriker att jag vill ha en!
    April, april sa pappa när jag kom hem utan en... Tycker att det var ett helt ok och kul skämt.

• Kenize

När jag var fem år lurade min bror mig att det rymt ett lejon från en cirkus som varit i stan. Jag vågade inte gå ut på gården och leka utan spenderade hela dagen stirrandes ut genom fönstret ifall lejonet skulle dyka upp på vår gård, då skulle jag hinna se det innan de som var ute och lekte så jag kunde varna dem. Det är faktiskt det enda aprilskämt jag kan minnas att jag nånsin utsatts för.
    Kanske inte så kul, men praktiskt om man vill att barnen ska hålla sig inne och stilla en hel dag. Drömmer

• Madbe

Typiskt att första april är på en söndag i år. Annars hade man ju kunna skriva ihop ett fejkat brev till sambon. Ex ett brev som stod att han är kallad till vittnesförhör på polisen eller liknande...

• Nape

Jag bad min gravida väninna att göra ett graviditetstest åt mig. Låtsades sedan vara överlycklig när jag visade sambon. "Åååh, ett fjärde barn! Underbart! Känn på magen, känn. Där inne är beeeeebisen."

Han blev helt blek och såg gråtfärdig ut. Vi HAR nämligen barn så det räcker. Tre stycken vilda och dyra i drift. Vi gör allt för att skydda oss och ska absoluuuut inte ha fler.

(Superkul skämt om båda är överens om att inte skaffa fler. Vore rent elakt om den ena ville ha barn, såklart.)

• Madbe
    Drömmar och förhoppningar skrev 2012-03-27 11:37:09 följande:
    Jobbigt att förklara om han blir jätteglad att det inte är så. Nä, det hade inte jag gjort.
    Nä och får han panik och skriker "GÖR ABORT NU!" så hade inte jag blivit så glad heller.. Haha.. Tror inte han skulle göra det, men det skämtet går nog bort ändå
  • Sarus85

Förra året hade en kille satt in tre olika bilder med tre olika tjejer + bebis i tidningen på familjesidan för nyfödda. De hade ungefär samma datum.

Detta var då ett skämt. Men folk hade blivit jätte upprörda och skrivit arga brev till han.

Beskriver det inte så bra här men kul var det. Chockade folk lite :)

• Madbe
    Sarus85 skrev 2012-03-28 21:06:35 följande:
    Förra året hade en kille satt in tre olika bilder med tre olika tjejer + bebis i tidningen på familjesidan för nyfödda. De hade ungefär samma datum.

Detta var då ett skämt. Men folk hade blivit jätte upprörda och skrivit arga brev till han.

Beskriver det inte så bra här men kul var det. Chockade folk lite :)

SJUKT kul..! Folk borde slappna av och skratta lite mer, istället för att gå runt och vara arga på altl och inget :)
  • tuzzla

Snälla skämt här, eftersom dom riktar sig mot barnen i familjen:
    Förra året rullade jag köttbullar i smält choklad och sedan i pärlsocker. Ställde fram ett fat och lite dricka och ropade att det fanns fika!
    Skitäckligt var det tydligen, så när jag sedan ställde fram det "riktiga" fikat - nybakade bullar - var det ingen som vågade äta av dem! Haha

I morse vaknade jag halv sex. Gravid, yrvaken och ohyggligt kissnödig. Satte mig på toan och for upp lika fort igen, livrädd och med en lång harang svordomar. Trodde toastolen sprack under mig, men det var mina nattsuddande ungdomar som lagt makaroner under ringen!!

Jag gick och sov några timmar till och när jag senare vaknade "på riktigt" skulle jag göra kaffe. Barnen vet att jag inte vaknar till förrän efter några koppar av mitt livselixir, så självklart hade dom varit där och busat också.
    Jag dricker mitt kaffe med mjölk och när jag öppnade kylen kom nästa hjärtrytmrubbande chock. Dom hade tagit ett tomt mjölkpaket. Gjort ett litet hål längst upp i limningen, där dom knutit fast ett tunt snöre. Snöret var sedan fasttejpat i kylskåpsdörren, så när jag öppnade ramlade mjölkpaketet ut. Gissa chocken när jag försökte fånga det för att slippa mjölk över hela köksgolvet!

Nu har jag själv kokat och kylt kaffe, som hällts upp i en coca cola-flaska o ställts i kylen. Payback is fun!!! Hehe

• Majakattan
    tuzzla skrev 2012-04-01 12:34:15 följande:
    Snälla skämt här, eftersom dom riktar sig mot barnen i familjen:
    Förra året rullade jag köttbullar i smält choklad och sedan i pärlsocker. Ställde fram ett fat och lite dricka och ropade att det fanns fika!
    Skitäckligt var det tydligen, så när jag sedan ställde fram det "riktiga" fikat - nybakade bullar - var det ingen som vågade äta av dem! Haha

I morse vaknade jag halv sex. Gravid, yrvaken och ohyggligt kissnödig. Satte mig på toan och for upp lika fort igen, livrädd och med en lång harang svordomar. Trodde toastolen sprack under mig, men det var mina nattsuddande ungdomar som lagt makaroner under ringen!!

Jag gick och sov några timmar till och när jag senare vaknade "på riktigt" skulle jag göra kaffe. Barnen vet att jag inte vaknar till förrän efter några koppar av mitt livselixir, så självklart hade dom varit där och busat också.
    Jag dricker mitt kaffe med mjölk och när jag öppnade kylen kom nästa hjärtrytmrubbande chock. Dom hade tagit ett tomt mjölkpaket. Gjort ett litet hål längst upp i limningen, där dom knutit fast ett tunt snöre. Snöret var sedan fasttejpat i kylskåpsdörren, så när jag öppnade ramlade mjölkpaketet ut. Gissa chocken när jag försökte fånga det för att slippa mjölk över hela köksgolvet!

Nu har jag själv kokat och kylt kaffe, som hällts upp i en coca cola-flaska o ställts i kylen. Payback is fun!!! Hehe
Svar på tråden bästa första april-skämtet ever?