• Anonym (Vill så gärna)

ÄL flytningar och efter det stegring på ÄL test *förvirrad*

I lördags upptäckte jag att jag hade ÄL flytningar, kunde bilda broar så att säga. Vi hade sex.
    Igår fick jag full stegring på clearblue ägglossningstest och på min clearblue monitor. Idag sjönk det på monitorn och jag fick ingen glad gubbe på clearbluetestet.
    Detta förvirrar mig. Är det inte när man har de glatta, sega, bro-flytningarna som man har ägglossning?
    Så hur kunde jag ha dessa flytningar dagen innan jag fick positivt på ÄL test?

Kan ni reda ut mina förvirrade tankar? 

• Svar på tråden ÄL flytningar och efter det stegring på ÄL test *förvirrad*
  • Anonym (Vill så gärna)

Ingen?

• Anonym

Flytningarna kommer ofta dagarna innan ÄL (lite olika beroende på person). En teori är att spermierna kan leva flera dagar är att de ska hinna simma upp ordentligt innan äl och invänta ÄL. Detta betyder dock inte att man inte kan bli gravid utan dessa  flytningar.

• Anonym (Vill så gärna)
    Anonym skrev 2012-03-26 21:56:50 följande:
    Flytningarna kommer ofta dagarna innan ÄL (lite olika beroende på person). En teori är att spermierna kan leva flera dagar är att de ska hinna simma upp ordentligt innan äl och invänta ÄL. Detta betyder dock inte att man inte kan bli gravid utan dessa  flytningar.
    Ok. Så det är inte kört för vår del bara för att de mest fertila flytningarna kom innan själva ägglossningen?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-26 21:56:50 följande:
    Förlåt för konstig mening.

En teori är att eftersom att spermierna kan leva flera dagar så är dessa flytningar innan äl för att de ska hinna simma upp och invänta ett ägg som släpper. 
  • Anonym (Vill så gärna)
    Anonym skrev 2012-03-26 21:58:59 följande:
    Förlåt för konstig mening.

En teori är att eftersom att spermierna kan leva flera dagar så är dessa flytningar innan äl för att de ska hinna simma upp och invänta ett ägg som släpper. 
    Ah ok. Så i och med att vi hade sex precis när jag upptäckte dessa flytningar så finns chansen alltså? 
    Jag slits mellan hopp och förtvivlan här
  • Anonym
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2012-03-26 21:57:50 följande:
    Ok. Så det är inte kört för vår del bara för att de mest fertila flytningarna kom innan själva ägglossningen?
    Absolut inte. Jag skulle mysa både dessa äl-flytningsdagar samt dagarna efter för säkerhets skull dock.
  • Anonym
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2012-03-26 21:59:59 följande:
    Ah ok. Så i och med att vi hade sex precis när jag upptäckte dessa flytningar så finns chansen alltså? 
    Jag slits mellan hopp och förtvivlan här
    Har 2 barn "gjorda" 3 dagar innan äl.
  • Anonym (Vill så gärna)
    Anonym skrev 2012-03-26 22:00:17 följande:
    Absolut inte. Jag skulle mysa både dessa äl-flytningsdagar samt dagarna efter för säkerhets skull dock.
    Vi myser och myser
  • Anonym
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2012-03-26 22:01:29 följande:
    Vi myser och myser
    Låter bra....i både barn och egensyfte
Svar på tråden ÄL flytningar och efter det stegring på ÄL test *förvirrad*