boy skrev 2012-03-27 16:30:09 följande:
Jo det e enkelt...... Jag förstår oxå att jag äter för mycket kolhydrater pga speciellt min frukost. MEN man tycker att från att ha ätit MINST 10 mackor m sylt om dagen ( o då pratar vi ljus limpa ) o godis VARJE DAG så borde bortfallet av det göra att man minskar i vikt.....Därför känns det hopplöst när 1 dl mejeri / dag för mycket kan ställa till det på detta vis. Jag ska nu testa att ta bort mejerierna o se vad som händer.
Det som jag syndat med vissa helger är liiiite godis o 1 fralla. Fel, jag vet. Men samma sak där, från att ha plockat MAXIplockgodis fulla innan o nu ta 1 påse nappar ( ibland). Det e stor skillnad på mängd....
Jag e väldigt påläst o har gått mycket kurser så jag vet igentligen problemet men ibland behöver man bara beklaga sig lite o att nån säjer SKÄRPNING
Ja alla kroppar reagerar olika. Själv rasade ner i vikt trots att jag inte åt strikt (fast jag trodde jag åt strikt). Andra rasar ner hela vägen. Andra faller lätt för sötsaker. Andra tror dom kan fuska. Andra kan fuska och går ner i vikt ändå. Så ser verkligheten ut :)
LCHF är inte EN diet, den ska anpassas. Det är heller ingen mirakelmetod som många verkar tro. Det handlar även om att ge kroppen näring. Visst kan man gå ner av att vräka i sig kött, beasås, bacon och ägg, men mår kroppen bra av det? Det tror iaf inte jag. Kroppen måste ändå få i sig alla vitaminer och mineraler för att fungera, en nöjd kropp ger förmodligen en bättre vktnedgång.
Så, sluta fuska (förutom med LCHF-godis), dra ner på mejerier eller motionerar lite mer (då kan du ta en shake efter träningen) och använd matdagboken :)