• Lärka

Pappa-mat till förlossning och BB

Här finns vatten, micro, kyl. Helst vill man ju dock ha packat något i förväg som klarar att ligga i bilen två veckor.

Vad för mat till pappan på förlossningen och BB?

För att en makes stöd är ovärdeligt!

• Svar på tråden Pappa-mat till förlossning och BB
  • dec2010

Vi var på förlossningen i 14 timmar eller nåt sånt. Maken fick kaffe, frukt, kakor o dricka natten igenom. Vi hade inte med nåt. Trodde det var standard.

Sen fick vi frukost båda två när vi var klara.

• ELLEoClara

Packade lite i BB-väskan men hade den inte i bilen utan hemma. ( tror värmen i bilen kan förstöra det mesta)

- liten läsk flaska

- liten flaska oblandad saft

- påse med nötter

- kexchoclad

- redbull

- paket med kex

Vi hade inte med någon mat men om man vill kan man ju se till att ha en färdig matlåda i frysen som bara kan plockas fram när man ska åka in.

• Frontline

I regel brukar det finnas restaurang eller kafeteria på sjukhuset så jag har helt enkelt knallat ner och köpt nått att äta
    Tog väl kanske 10 minuter att hämta lite mat och man fick ju passa på att gå ner när det var lite lugnt.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Momalicious

Vi hade med lite smågodis, ett rör pringles och några flaskor mineralvatten. Och en hel del frukt. Han åt inte direkt något under förlossningen utan drack bara te och kaffe. Sen efteråt fick han alla mackor eftersom jag inte var det minsta hungrig, bara törstig.

Frukost åt vi igen sen på BB och sen sov vi. Jag hade knappt någon aptit på BB så han fick äta upp både lunch och middag. Jag nöjde mig med frukt och vatten. :) sjukhus brukar ju ofta ha någon slags kafeteria där de serverar mat och jag vet att det var många män som gick dit och köpte lunch och middag.

• roffe

Energibars? Såna typ chokladkakor som är en hel måltid kan ju vara bra, går snabbt att äta och man blir mätt ett tag iallafall :)

• Lärka

Tackar för bra tips hittills och tar gärna emot fler!

• Mrs Firren

Vi hade med ettpar portioner frysmat med oss som vi slängdein i frysen på BB. Såna där färdiga som ligger i frysdisken på affären. Den nyblivna pappan var med oss från tidig morgon till sen kväll och hade inte tillgång till den vanliga maten som serverades. Visst fanns restaurang på sjukhuset men det var en bra bit bort.

• QueenObscene

Vi var inne 22 timmar och sambon hade ingen mat med sig. Han fick kaffe och dricka men gick ut och köpte en pizza vid ett tillfälle. Vi hade inte packat nån mat, bara godis, och det rörde vi inte förrän på bb, var inte sugna på det förrän efter förlossningen. Och vi hade inte tid att springa och köpa mat innan vi åkte till sjukhuset direkt...

• molntussa

Vi hade med oss en portion lasagne till sambon men under förlossningen så fick han mackor och kaffe av personalen. (Vi var bara där i 2h så mer behövdes inte).

Maten åt han istället uppe på BB..

• silvr

Wasas färdiga knäckemackor har varit min förlossningsmat tre gånger, funkar fint!

• FillesFarsa

Jag har förberett förlossningsväskan med serveringskort från den lokala pizzerian. Dom har hemkörning.

Svar på tråden Pappa-mat till förlossning och BB