• Alvi

Gör jag plankan rätt? (bild)

Den här plankan som alla pratar så väldigt varmt om. Jag har gjort den idag, men jag tycker liksom att magen putar ut ÄNNU mer då... Finns det risk att jag gör fel?!

Jag ser att jag har armen för långt bak, men prova själv att göra plankan helt otränad OCH fota sig själv med mobilen...! Ren överlevnadsinstinkt...!

Om armen skulle vara korrekt, skulle jag se mer normal och rätt ut då? Tycker även att jag ser ut att svanka? Eller? Jag har kjol på mig, kanske är det svårare att se då? Jag tycker själv inte att jag har någon särskild planka-form på kroppen, snarare stormande hav, lite upp, lite ner. Gör jag väldigt fel?

• Svar på tråden Gör jag plankan rätt? (bild)
  • Myggan

Du ska ha armarna rakt inte ner mot magen var jag för mig

• Alvi
    Myggan skrev 2012-03-27 11:53:53 följande:
    Du ska ha armarna rakt inte ner mot magen var jag för mig
    Ja, det vet jag, det skriver jag ju i TS. Men själva magen, den ser ut att puta?
  • Pickeli

Testa att försöka stabilisera upp ryggens överdel, så att du liksom inte hänger på skuldrorna. och SPÄNN MAGEN genom att ta ned rumpan och komma upp med kroppen mer! Det ser lite vågigt ut ja

Står du på armbågarna eller på handflatorna när du gör plankan? Du kan testa bägge varianterna.

Testa även att ställa dig på knäna och hitta rätt position där.

Men spontant, ned med rumpan och upp med överdelen så du blir mer rak.

Google it!
  • cloudberry79

Som sagt, ned med rumpan och upp med ryggen!! Du svankar för mycket, sug in magen ordentligt och spänn skinkorna.

Sur, grinig och på smällen.
  • mrsStatham

Ner med rumpan, in med magen och SPÄNN

Bara två saker är oändliga
  • silhuett

Försökte mig på samma sak ikväll och såg nog likadan ut (fast med vinkelräta armar). Insåg ju att jag svankade för mycket men visste inte hur jag skulle få bort det!? Försökte verkligen..
    Hur sjutton får man bort svanken? Jag är väldigt svankig naturligt sett också..

• silhuett

Här tycker jag hon håller upp rumpan ganska högt. Det måste jag också göra om jag inte ska få ont i svanken...

• LunaLunatic

Har du knäna i?

Mamma till Cewwynné (uttalas Kevin)
  • silhuett
    LunaLunatic skrev 2012-04-29 22:27:27 följande:
    Har du knäna i?
    Frågar du mig eller TS?
  • LunaLunatic
    silhuett skrev 2012-04-30 08:48:51 följande:
    Frågar du mig eller TS?
    TS. Såg så ut på bilden. 
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LillaLady
    LunaLunatic skrev 2012-04-30 09:14:10 följande:
    TS. Såg så ut på bilden. 

Hon har kjol på sig, så den lär ju hänga ner mot marken..
    Dum spiro, spero
  • Caneya

Håller med tidigare talare, du svankar alldeles för mycket. Upp med ryggen och in med magen. Pilatesträning är ett bra alternativ för att få till just sådant, eller Core-traning, då blir du stark i center och orkar hålla kroppen rakare.

• Minza83

jag tyckte Loffsans plankbeskrivning var BÄST av de jag sett!

">

hon talar utförligt om hur man ska göra,stå osv.!

ts- du svankar på tok för mycket..skulle jag säga- dvs för mkt put med rumpan.. 

• jass01

In med magen, man ska inte alls svanka ryggen, utan ha den rak.

Svar på tråden Gör jag plankan rätt? (bild)