Förändra sin livssituation
Jag upplever min livssituation som outhärdlig. Så jag funderar på att sälja alla mina tillgångar, för ett värde av kanske 200.000kr och flytta till en annan stad.
Vill inte bo kvar i den här staden jag bor i och anledningen till att jag mår dåligt är: har knappt någon vän, har inte något jobb och mår för dåligt för att söka något. har aldrig haft tjej. vantrivs med att inte få uppleva nya saker...
Så min plan är ungefär såhär:
Bli klar med det jag pluggar just nu
Sälja allt jag äger(kanske behåller bilen, får se)
Flytta till en annan, helst lite större stad
Söka jobb i den nya staden samtidigt som jag lever på sparade pengar
Njuta av att inte känna sig dömd och kunna möta/snacka med personer på ett helt annat sätt.
Någon som har erfarenhet av sånt här? Jag gör allt på egen hand och har ingen att prata med om detta, så vore bra om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter eller åsikter... Det är en stark känsla inom mig att jag inte mår bra av att leva i isolation som jag gör nu. Och är rädd att jag ska vara nöjd med att må dåligt och förtvina bort. Har sökt lite runt på nätet och endel säger att man inte kan fly från sina problem... Men jag är ganska säker på att alla utvecklas till det bättre om man får må bra och uppleva nya saker...
Vad tror ni, låter det som en bra idé?