Vad äter ni för mat vid påsk?
Förutom ägg och en lammstek vad äter man igentligen? Känns som jag bara kommer på massa julmat.
Förutom ägg och en lammstek vad äter man igentligen? Känns som jag bara kommer på massa julmat.
Det är ju typ samma som vid jul och midsommar.
Vi äter ägg, sill, potatis, köttbullar, prinskorv, och ja, allt det där ^^
Vi äter det vi är sugna på just den dan.
Har ingen speciell påskmat vi måste äta.
Olika men absolut ägg i olika former. Kokta och färggranna (oskalade), ägghalvor, omelett osv. Sen något lätt och vårigt som tex citronkyckling, grillad lax, lamm (inte så "lätt" kanske, men det är ju påskmat...) och kanske potatissallad eller grillad potatis med någon sås eller röra. Ungefär så.
Vi äter samma som på jul, förutom julskinka
Sill och potatis, ägghalvor med jox på, köttbullar och prinskorv, sallad av olika slag, ost och kex och massor av godis. Samma som vi äter på midsommar också, men då brukar det vara jordgubbstårta istället för godis.
Någon dag under påskhelgen brukar vi träffa min mans familj. Där får man alltid hel inkokt lax med kall sås och potatis till påskmiddag. Min familj, den ena av mina systrar och mina föräldrar brukar träffas någon av de andra dagarna, men vi är inte lika traditionsbundna. Oftast har vi nog gjort någon form av stek, faktiskt.
Samma som vid jul fast minus julskinkan och plus äggen....
Festligt värre...
Samma som vid jul (ja, skinkan med.. och ägghalvor har vi vid jul med) fast vi brukar ha lite mer av typ viltkött, rostbiff och snittar vid påsk...
Julmat :)
alltså äter alla gammaldags husmanskost vid påsk:)
Lammstek med rödvinssås..till det antingen potatisklyftor,ugnsrostad sötpotatis eller potatisgratäng.
Vi brukar äta samma som till jul minus skinkan. Men vi brukar istället lägga till nåt gott grillat.