• maryflary

vilken högskola i sthlm har bäst ssk-utbildning?

jag funderar på att plugga till sjuksköterska i höst men jag e osäker på vilken skola jag ska söka till. det står mellan sophiahemmet, karolinska å röda korset. någon som har gått/går på någon av dessa skolor som kan tipsa om vilken som e bäst?

• Svar på tråden vilken högskola i sthlm har bäst ssk-utbildning?
  • rumpnissen

Jag tror att alla är bra. Karolinska är väl kanske den som är mest känd!?

• Syrran79

Sophiahemmet såklart

Där är det små klasser, hög standard, mycket praktik och bra studentliv...

• maryflary

någon mer som har pluggat på någon av de här skolorna? jag kan inte bestämma mig. försöker väga fördelar mot nackdelar men det blir ganska jämnt mellan ki å sophiahemmet...

• MariaK

Kolla på skolorna vad som är viktigast för dig. Några tips: Inriktning, klassernas storlek, sättet att undervisa (PBL/föreläsningar), Praktiktid, vart det ligger och hur långtid det tar att ta sig dit.
    Själv går jag på Ersta som precis som Sophiahemmet har små klasser, när jag valde så valde jag snabbt bort KI då deras stora klasser och miljön inte passade mig.

• rumpnissen

Hej på er...vart ligger KI? Hur långt från stationen är det? Tar man tåg från Centralen mot Södertälje enklast? Innan trodde jag Karolinska utbildningen låg i solna...

• soofee

Rumpnissen:
    Du tar tåget mot södertälje och kliver av i flemingsberg, sen ska du gå upp mot södertörnshögskola. KI ligger bara någon minuts gångväg från stationen.

Ska du börja där nu eller?

• rumpnissen

Aha...det var ju inte så långt. Tar det va 20 min från Centralen? Nej, jag vet inte hur det blir faktiskt.

• maryflary

jag såg också precis att ki ligger i huddinge. trodde att skolan låg vid sjukhuset i solna men så var det visst inte. det påverkar ju också beslutet eftersom att resvägen blir mycket längre. jag bor på lidingö så sophiahemmet ligger rätt nära men till huddinge e det ju tusen mil. fast usch vad det e svårt att välja!

Svar på tråden vilken högskola i sthlm har bäst ssk-utbildning?