• Anonym

Blivit mindre i cm, motsvarar det något i kg?

Hej på er,

Jag har ingen våg men jag har mätt mig. Den senaste månaden har jag tappat lite i cm och undrar om man på något sätt kan omsätta det till kg?

Någon som vet?

• Svar på tråden Blivit mindre i cm, motsvarar det något i kg?
  • Sannive

Tyvärr tror jag inte att det finns något sådant särskilt om det är så att du har tränat mycket för muskler tar mindre plats men väger mer. Du kan dessutom ha minskat bara på ett ställe men inte på ett annat, eller haft en jämn minskning över hela kroppen.  Hur som helst, en sak kan du vara säker på, du har tappat fett och det är ju bra! Grattis!! :)

• Anonym
    Sannive skrev 2012-03-27 19:43:49 följande:
    Tyvärr tror jag inte att det finns något sådant särskilt om det är så att du har tränat mycket för muskler tar mindre plats men väger mer. Du kan dessutom ha minskat bara på ett ställe men inte på ett annat, eller haft en jämn minskning över hela kroppen.  Hur som helst, en sak kan du vara säker på, du har tappat fett och det är ju bra! Grattis!! :)
    Tack

Lite frustrerande bara när man inte vet vad man väger längre. Men det kanske är oväsentligt. Jag ska väga mig i påsk hos en släkting jag ska besöka som har våg. Ska bli intressant att se då.

Jag har tappat runt midjan, armarna, låren och rumpan, så något borde jag ha gått ner i vikt också tycker man ju
  • malmen

Ojoj väldigt svårt..
    Jag håller på att gå ner i vikt..
    Jag tränar 4-5 dagar i veckan och tänker på kosten..
    Ena veckan har jag gått ner 0,8 kg och minskat 0,5 cm på midja och stuss, andra veckan har jag gått ner 0,1 kg och minskat 3 cm på midjan och 1 cm på stussen..

Så att omvandla cm till motsvarande kg är omöjligt! Men å andra sidan ska man inte stirra sig blind på vikten utan det viktigaste är att man minskar på måtten!

Beror ju såklart på vad man är ute efter.. tränar man för att bygga muskler vill man ju såklart få större mått..

• Sannive
    Anonym skrev 2012-03-27 19:45:53 följande:
    Tack

Lite frustrerande bara när man inte vet vad man väger längre. Men det kanske är oväsentligt. Jag ska väga mig i påsk hos en släkting jag ska besöka som har våg. Ska bli intressant att se då.

Jag har tappat runt midjan, armarna, låren och rumpan, så något borde jag ha gått ner i vikt också tycker man ju
    Gått ner har du garanterat gjort! Heja dig!! :)
Svar på tråden Blivit mindre i cm, motsvarar det något i kg?