• jordann

Hjälp vet inte hur man får av liggdelen till brio sing 08

Hej,
    har köpt en brio sing 08 begagnat på blocket och nu vet jag inte hur man får av liggdelen på den..?
    Har försökt i flera timmar nu men kommer inte på det el så blev jag lurad och den är sönder..
    Är helt frustrerad och ledsen nu..   
    Så ni som har en brio sing 08 kanske kan ge en utförlig förklaring..    

• Svar på tråden Hjälp vet inte hur man får av liggdelen till brio sing 08
  • view

Det ska finnas knappar på varsin sida om liggkorgen typ som handtag tryck in dom samtidigt

• jordann

Det finns inga sådana knappar som handtag på sidorna..
    endast till sufletten som man fäller upp och ner..
    sittdelen som följde med har däremot sådana knappar som handtag men inte liggdelen..  
    vet inte vad jag ska ta mig till nu..  

• view

Titta i huvudänden nedanför suffletten det ska va en knapp där tydligen

• jordann

Ja där finns det en knapp som man tar upp men det händer inget när jag håller uppe den och samtidigt försöker få upp liggdelen från fästet...
    vad mer ska jag försöka el göra..?   

• view

Det ända kg hittar mer är att den är svår att få av men att det är den knappen under suffletten det va därför dom ändrade l

• view

Liggdelen så man kopplar bort den på sidorna på dom senare modellerna du får nog lirka lite så går det mog

• levelivia

Jag tror att jag har en 08, och då är det lite besvärligt. På liggkorgens huvudända, dvs bakom och nedanför sufletten, finns först en plastbit man ska lyfta uppåt/utåt. Sedan finns en spak under som man ska dra utåt/trycka nedåt. Då ska liggdelen släppa från chassit...Jag höll också på att bli tokig på detta i början. Sittdelen är mycket smartare, för där finns knappar på sidorna som man bara trycker ner för att klicka bort från chassit.

Svar på tråden Hjälp vet inte hur man får av liggdelen till brio sing 08