• janniahlholm

Muntlig presentation, ämne?

Ska framföra en "oral presentation" i kursen Engelska C på gymnasienivå. Behöver lite hjälp att spåna fram idéer. Jag har fått inriktningen sport.

Har framför allt två funderingar, antingen att prata om doping (lätt, men eventuellt lite uttjatat) eller att prata om den positiva inverkan sport har på barn/ungdomar (gemenskap, tidsfördriv, aktivitet, ledarskap, självkänsla osv).

Andra tips mottages gärna, annars får ni gärna säga vilket ämne ni helst lyssnat på.

Det första förslaget kommer kunna bli en mer fakta- och etik/moralbaserad presentation, medan det andra förslaget kommer bli mer åsikter eftersom det inte finns så mycket statistik gällande den frågan.

Vad tycker ni? Lite hjälp tack..         

• Svar på tråden Muntlig presentation, ämne?
  • katalysator

Om jag var du skulle jag ta temat "Min topplista över världens 5 konstigaste sporter" och göra en humoristisk presentation med mycket bilder. Humor gör att både lärare och andra elever orkar lyssna, till skillnad från ytterligare ett av alla moralkaketal som kommer att hållas under lektionen.

• janniahlholm
    katalysator skrev 2012-03-27 21:49:22 följande:
    Om jag var du skulle jag ta temat "Min topplista över världens 5 konstigaste sporter" och göra en humoristisk presentation med mycket bilder. Humor gör att både lärare och andra elever orkar lyssna, till skillnad från ytterligare ett av alla moralkaketal som kommer att hållas under lektionen.

MEN GUUUUD vilket bra tips! Tack tack tack. helt klart bäst :)
Svar på tråden Muntlig presentation, ämne?