• Anonym

Blir kallad för "kortis" och "lilla" osv.,.. Trött på de!

Är kille ca 173-174 cm lång. Eller menar kort....
    Är precis så alla ser mig som och kallar mig som. Kända personer som kompisar, kollegor, okända personer. Korta killen och lilla killen säger dom osv....

Är rätt trött och man blir väldigt deppig pga de. Tänker på de dygnet runt och blir aldrig av med de heller!

Och jag ser antagligen kortare ut än vad jag är, borde göra de på något sätt. Blir deppig så fort man ser långa personer och deppar. Känner mig så himla liten  

• Svar på tråden Blir kallad för "kortis" och "lilla" osv.,.. Trött på de!
  • Anonym

Fast så kort är du ju inte. Tänk på att det finns dom killar som är kortare=). jag känner en kille som är 160cm lång. Han är ascharmig och får massa tjejer på fall=)

• vitruviandude

174 cm är kort nu för tiden? 

• Anonym

Jag tycker inte heller 174 ska vara så kort. Men är ju det och ser mig i spegeln. Ser inte alls lång ut o alla andra killar är typ längre! 9/10 killar är längre än mig. Känner mig jämnlång med många utläningar dock. Men lider fruktansvärt med min nuvarande längd. 

• Nape

Va? Är du lite yngre kanske? Kring 20 eller yngre? För sådär håller inga vuxna jag känner på med.

Min sambo är 171 cm lång och för mig är han LÅNG och mycket manlig. Jag är 158 cm lång. Dvs båda är lite kortare än genomsnittet men vi har aldrig blivit retade för detta. Under min livstid är det väldigt få som ens anmärkt på det.

Jag ser mig själv som normallång- det finns kläder i min storlek, alltså är jag inte ensam.

Sträck på dig grabben! Du är INTE kort.

• 22Maj2012

Känner mig jämnlång med många utlänningar??? Ärligt talat vad är det för jämförelse?!?!

• Anonym

170 är kort för kille. Det är ju jag som är tjej. Men de borde inte kalla dig kortis,vilka löjliga!

• Anonym (159)

Jag är kort, 159 cm. Du år perfekt. Hade verkligen viljat vara tillsammans med någon som är max 175. Har varit ihop med en som är 160 cm, dvs 1 cm längre än mig.

Jag tycker du ska säga ifrån på skarpen Det är inte kul att bli kallad saker man inte gillar. Förmodligen menar dom inget illa, men jag vet hur det kan kännas. Jag är kortast bland mina vänner, och yngst dessutom. Minstingen, på många sätt.

Men jag vill att du ska veta att du är inte kort. Som sagt, jag hade gärna varit tillsammans med dig, för din längd. Kan ju erkänna att jag har haft en annons på mötesplatsen, och där gallrade jag bort killar som var för långa. Óch läste extra noga om killar i din längd :)    

• vitruviandude
    Anonym (159) skrev 2012-03-27 23:02:29 följande:
    Jag är kort, 159 cm. Du år perfekt. Hade verkligen viljat vara tillsammans med någon som är max 175. Har varit ihop med en som är 160 cm, dvs 1 cm längre än mig.

Jag tycker du ska säga ifrån på skarpen Det är inte kul att bli kallad saker man inte gillar. Förmodligen menar dom inget illa, men jag vet hur det kan kännas. Jag är kortast bland mina vänner, och yngst dessutom. Minstingen, på många sätt.

Men jag vill att du ska veta att du är inte kort. Som sagt, jag hade gärna varit tillsammans med dig, för din längd. Kan ju erkänna att jag har haft en annons på mötesplatsen, och där gallrade jag bort killar som var för långa. Óch läste extra noga om killar i din längd :)    
    Heh, och så finns det killar som gnäller över att kvinnor har för höga krav. :D
  • Anonym

Jag är noga med utseende och kläder osv. Tycker det är snyggare o va lång, kanske är därför detta med fixering. Men mår dåligt pga längden helt seriöst och få tjejer att intressera sig eller tycka jag är snygg är absolut inga problem. Har många för är helt annars väldigt nöjd med mitt ansikte och kropp. Är just bara längden, vilket är synd. Ute på krogen så försvinner jag och tror att jag skulle ha bättre lycka där om jag var över 180. Därför skippar jag det rätt mycket faktiskt.

Ragga på mig nu då! Jag är singel igen!  

Svar på tråden Blir kallad för "kortis" och "lilla" osv.,.. Trött på de!