• Anonym

Till dig som tänkt pröva på Femidom "Female condom"

en kondom för kvinnor var nånting som jag inte trodde existerade, men när jag äntligen hittade det så blev jag jätteglad och tänkte direkt att det ska jag pröva.
    Jag hade läst lite om de innan och visste att den skulle kännas för bägge två. "Ungefär som att ha vanlig kondom" stod det. Men jag har aldrig varit med om något mer obekvämt.
    Så ni som funderar på att testa, gör inte det.. för det känns mycket mer än kondom, och är inte ett dugg bekvämt, jag har svårt att tro att det finns nån som tycker det som använt det (nu kommer säkert nån skriva "Jo jag tycker den e sååå bra..." osv)
    Men som sagt funderar ni på att testa de så ska ni veta att den känns mycket mer än en kondom.. inte mysigt alls. Det slutade med att vi tog bort den o använde vanlig kondom ist! 

Tänkte de kanske finns nån som ville veta... :) 

• Svar på tråden Till dig som tänkt pröva på Femidom "Female condom"
  • YummyMami

Känns den lika obekväm för mannen? Om ja. Då ska man absolut ha såna i förvar!! När en man säger det är obekvämt med kondom på honom, att han slakar av kondom, då plockar man fram sin kondom!! HAHA!! Fan vad underbart!!!

Mera FEMALE KONDOMER TILL FOLKET!!!!

Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • Anonym

Min fru brukar ha det och stör inte. Min fru tycker det är mysigt att ha den inne och jag märker inte av det

så jo - bra grej det där

• Anonym
    YummyMami skrev 2012-03-28 09:37:37 följande:
    Känns den lika obekväm för mannen? Om ja. Då ska man absolut ha såna i förvar!! När en man säger det är obekvämt med kondom på honom, att han slakar av kondom, då plockar man fram sin kondom!! HAHA!! Fan vad underbart!!!

Mera FEMALE KONDOMER TILL FOLKET!!!!
    Nja..han tyckte väl att det kändes annorlunda men okej ändå, de va mest jag som tyckte den va obehaglig :/

Hahaha :P 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-28 10:14:06 följande:
    Min fru brukar ha det och stör inte. Min fru tycker det är mysigt att ha den inne och jag märker inte av det

så jo - bra grej det där
    Haha, sa ju att nån skulle skriva så xP
  • Anonym

Någon som provat både kondom och femidom?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-28 14:47:54 följande:
    Någon som provat både kondom och femidom?
    På samma gång? de ska man inte göra!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-28 16:07:47 följande:
    På samma gång? de ska man inte göra!
    Ja på samma gång tänkte jag. Varför går inte det?
  • Anonym (nej)
    Anonym skrev 2012-03-28 16:11:07 följande:
    Ja på samma gång tänkte jag. Varför går inte det?
    För det blir friktion, och då riskerar man att gummit går sönder. Av samma anledning ska man aldrig använda 2 kondomer samtidigt. Vissa verkar tro att det är säkrare då...men det är helt fel!

Vi har kört med Femidom ett par gånger, lite bökigt men helt ok. Prasslar lite, så det stör jag mig på Tungan ute 
  • Anonym
    Anonym (nej) skrev 2012-03-28 18:09:49 följande:
    För det blir friktion, och då riskerar man att gummit går sönder. Av samma anledning ska man aldrig använda 2 kondomer samtidigt. Vissa verkar tro att det är säkrare då...men det är helt fel!

Vi har kört med Femidom ett par gånger, lite bökigt men helt ok. Prasslar lite, så det stör jag mig på Tungan ute 

Hmm ok.. smart :P Kondom och pessar då?
  • Anonym (Nisse Hult)

Jodå, vi har testat, men det var ingen hit:

* Den yttre ringen tryckte precis på hennes clitoris och det gjorde ont.

* Jag tyckte den skavde för den var så stor i omkretsen att den veckade sig och vecken gjorde ont på mig.

Så den funkade tyvärr inte. Bra idé, annars.

• Anonym (nej)
    Anonym skrev 2012-03-28 18:13:41 följande:
    Hmm ok.. smart :P Kondom och pessar då?
    Har jag ingen erfarenhet av. Men rent logiskt så borde det funka bättre. Blir ju en betydligt mindre kontaktyta. Men varför ha både hängslen och skärp? En kondom som används på rätt sätt (eller Femidom för den delen) är riktigt säker. 
  • Anonym
    Anonym (nej) skrev 2012-03-28 18:34:07 följande:
    Har jag ingen erfarenhet av. Men rent logiskt så borde det funka bättre. Blir ju en betydligt mindre kontaktyta. Men varför ha både hängslen och skärp? En kondom som används på rätt sätt (eller Femidom för den delen) är riktigt säker. 

Jo men inte 100 % säkert :P
  • Anonym (nej)
    Anonym skrev 2012-03-28 18:35:53 följande:
    Jo men inte 100 % säkert :P
    Inget skydd är 100% säkert. Enda som är 100% säkert är avhållsamhet, men hur kul är det?Flört
  • Anonym
    Anonym (nej) skrev 2012-03-28 18:39:44 följande:
    Inget skydd är 100% säkert. Enda som är 100% säkert är avhållsamhet, men hur kul är det?Flört
    Kul och kul, jag skulle kunna hålla mig ifrån sex :P
  • Anonym

Ser att det är lite blandat ändå. Nisse Hult: Ja de är ju en jättebra idè, synd bara att den inte funkar för oss..

• Anonym (Bonusmamman)

Jag tycker nog att alla måste pröva själva.
    Min upplevelse av "stoppa in kondom" var att med den av plast, så kände jag mig som nån uppblåsbar Barbara. Fast lite häftig känsla att den leder värme bättre än latex. Och lite skrynkel känsla. En vän sa att en ICA kasse är billigare och prasslar mindre. Fast det är fel förutom priset då. De är ju rätt dyra. 
    Med en kondom av latrex, det finns ju både och, så har den en skumgummirundel i botten i stället för en ring, som den av plast. Lite lättare att stoppa in kanske? Och sen är det mer som en triangel utanpå, vilket kanske är bättre mot klitorisskav? Men när vi hållit på ett pa var kondomen borta. Vi började leta förvånat i sängen. Men då var den så sträv att den liksom hade puttats in, med ring och alt och låg hoptryckt i botten på slidan. Knäppt. Sen har vi inte försökt mer. Bra idé, rent teoretiskt. Kasnke passar vissa. Men alltså, jag tycker pessar är betydligt bekvämare.
    Den har man ju insatt och behöver inte böka in precis då. det behöver man ju inte med kondomer för slidan heller. Man kan sätta in den flera timmar innan. Men allvarligt, vem vill gå runt med en sån? Fast tydligen är det något av en succé i Asien. Men lär handla mer om att kvinnor då får möjlighet att mojja lite med sig själva. Vilket de tydligen inte gör så ofta om jag fattade det rätt..
    En bra grej med att prova är att man troligen får sig ett gott skratt... 

Svar på tråden Till dig som tänkt pröva på Femidom "Female condom"