• jora11

Konstiga graviditetstecken?

Hej! 10 dagar kvar till bim. Min mage är så uppsvälld att till och med min pojkvän skrattade igår. Jag sköter min kost och träning så känns väldigt olustigt att plötsligt se tjock ut. Vi hade oskyddat sex under ägglossning. Andra lustiga saker som tillkommit är torra bröstvårtor, hunger på natten och mensvärk samt stickningar i underlivet. Behöver er erfarenhet. Kan detta tyda på graviditet eller är det för tidigt att känna av dessa saker överhuvudtaget så tidigt. 10 dagar är lång tid att vänta då jag tänkte ta gravtest!

• Svar på tråden Konstiga graviditetstecken?
  • gravid

Nja det kan mycket väl va att du är gravid.

Du får kolla dig om ett par veckor

• Pickeli

För hur många dagar sedan hade du ägglossning? Det låter som det är väldigt tidigt at tkänna av en graviditet så nära på befruktning, med ingenting är ju omöjligt.

Google it!
  • Dohgon

jag kände av graviditeten 7-10 dagar innan beräknad mens. visste inte jag var gravid då det inte var planerat alls.

Jag mådde sjukt illa, men trodde det var värmen det berodde på. var sjukt varmt. Vaknade på natten och var vrålhungrig. också värmen tänkte jag, orkade inte äta så mycket om dagen och kanske blev bättre på natten när det var kyligt.
    brösten ömmade, men skulle ju ha mens snart så det var logiskt. mensvärk typ, och ja som sagt, snart mens så..
    vansinnigt trött hela tiden, också värmen.

Så kom den dagen mensen var väntad. och en dag till och ytterligare en och sen kom jag på, men va fan.. var är mensen. tog ett test för tänkte då kommer den säkert igång. men icke, jag hade blivit gravid =) Med tvillingar till och med visade det sig senare

• jora11

Hade ägglossning för en vecka sedan så ja, visst är det kanske alldeles för tidigt för att känna något.. Låter härligt Doghon att du hade liknande symtom som mig så tidigt. Grattis till tvillingar! Vill bara att 10 dagar ska gå fort nu så jag får veta om jag inbillar mig eller ej. Mest konstigt är det att det sticker i underlivet typ, att bröstvårtorna blivit torra och att jag hela tiden är hungrig..

• mannalinnea

det kan ju vara stor skillnad på tidiga och senare gravsymptom så jag tänkte att jag delar med mig av de allra tidigaste, de som känts INNAN plusset. antar att det är dom man letar efter ;)

jag känner av min ägglossning och hela proceduren otroligt tidigt så jag fattade redan under ägglossning att jag hade klantat till det (barn var inget som skulle funkat bra i mitt liv då). märkte ett par dagar efter sex att ägglossningen kom, från vänster äggledare. 4-5 dagar senare hade jag en stickande känsla på vänster sida. kändes lite som mensvärk fast mer  svidande eller vad man ska säga. ingen blödning "jävlar nu växte ägget fast" var den spontana tanken. först därefter satte symptomen igång. extremt ömma bröst först. jag brukar få väldigt svullna och ömma bröst under äl och innan menst men detta var värre. dessutom var det mer bröstvårtorna än brösten som var värst. kändes som de dubblerades i storlek!!
    sen kom även extrem trötthet och molande mensvärkliknande värk. mensvärken brukar komma dagen innan mens i vanliga fall men nu: direkt efter dendär stickande känslan...
    även gråt och överkänslighet. inte som pms, ingen ilska eller irritation. bara ledsen och uppgiven och ynklig.

detta är symptomen jag fick mellan att ägget fäste och Beräknad mens.

låg fortfarande på minus dagarna efter ägget fäst, men plussade 2 dagar innan bim. därefter började jag må illa och få matcravings.

vid aborten bekräftade min läkare att embryot växt fast på vänster sida som jag märkt, och därmed trots kommit från vänster äggledare.

• Pippilångstrump

Nr 2 och 3 har jag vetat att jag var gravid. Nr 2 dagen efter jag blev gravid och nr 3 en halv v till en v innan jag testade plus.
    Skillnaden är att jag trott jag kanske varit gravid innan, men dessa gånger har jag vetat.

Ömma bröstvårtor innan testet och lite däst och svullen om magen och lite rynka på näsan åt vissa saker. Nu är vi i v 11 och symptomen är STORA. Bröstvårtorna är ff ömma och har varit hela tiden och de känns annorlunda.

Svar på tråden Konstiga graviditetstecken?