• Diablo

Er bästa påskmat!

Är så trött  på min egen påskmat, ge mig inspiration. Vad käkar ni till påsk?

Har man tur behöver man inget vett!
  • Svar på tråden Er bästa påskmat!
  • Linda5

Matjesstårta, lax, lamm, ägg, massa kallskuret, massa småvarmt.

• Diablo
    Run to the hills skrev 2012-03-28 18:47:53 följande:
    Choklad är också mat :)

Word!
  • La Lola

Vi äter aldrig nån speciell påskmat.
    Ät det ni är sugna på Ts.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Diablo

Vi äter väldigt varierande i vanliga fall, men just till högtider vill man ju testa på lite festligare mat, men känner lite att man fastnar i gamla traditioner med sill och ägg och lite skinka.

• amia01

Håller med Malva5. Gravad lax är supergott om man gör den själv, och ett måste till påsk, nyår och midsommar och en massa andra helger när vi vill lyxa till det lite... + enkelt och snabbt( förutom den tid det tar i kylen då... gäller att vara lite förutseende )

• La Lola
    Diablo skrev 2012-03-28 21:30:32 följande:
    Vi äter väldigt varierande i vanliga fall, men just till högtider vill man ju testa på lite festligare mat, men känner lite att man fastnar i gamla traditioner med sill och ägg och lite skinka.
    Men festligare mat måste väl inte innebära mat som ni tycker är lite småtråkig?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Diablo
    Malgorzata skrev 2012-03-29 09:41:11 följande:
    I år vill jag bjuda på påskbuffè. Igår testade jag smördegsbakelse med räkor. Definitivt vill jag ha det på påskbordet.

tilltugg
    Det ser jättegot ut! Recept?
  • annzah

Vi äter ungefär samma som på julbordet, men med ägg och utan skinka ;) Nä, inte lika mycket på bordet som på jul förstås men det är snarlikt. Ofta varmrökt lax på påskdagen eller annandag påsk, annars inget särskilt som jag kan komma på.

• Diablo
    annzah skrev 2012-03-29 09:55:20 följande:
    Vi äter ungefär samma som på julbordet, men med ägg och utan skinka ;) Nä, inte lika mycket på bordet som på jul förstås men det är snarlikt. Ofta varmrökt lax på påskdagen eller annandag påsk, annars inget särskilt som jag kan komma på.

Det är så som vi äter. Ville ha något nytt och skapa nya traditioner.
  • Night Angel

har precis suttit o planerat vår  påskmat..

det här ska vi ha:
    färg glada ägg
    janssons
    lax med philadelphiaost i tunnbrödsrulle
    räkor med vitlöksdipp
    kycklingpaj
    köttbullar
    korv
    äggstanning
    stuvad spenat
    kokt potatis
    påskmust..

efterätt blir marsipan figurer och mini pavlova med grädde,kiwi,banan jordgubbar och ringlad hemgjord chokladsås

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Poulsen

Jag älskar fisk av alla sorter så påsk är det bästa "bordet" tycker jag ;) Jag beställer från www.delikatesserkarlstad.se dom har supergod varmrökt lax med massa olika spännande marinader, honung är mums! Och lite annorlunda, jag hade inte provat förut! Finns kött, enrisrökt älgstek också för dom som inte är fisktokiga som jag, värt att prova för det är fraktfritt och man får det till dörren hemma :)

Svar på tråden Er bästa påskmat!