Er bästa påskmat!
Är så trött på min egen påskmat, ge mig inspiration. Vad käkar ni till påsk?
Är så trött på min egen påskmat, ge mig inspiration. Vad käkar ni till påsk?
Matjesstårta, lax, lamm, ägg, massa kallskuret, massa småvarmt.
Choklad är också mat :)
Åhh grava din egen lax. Det är så mycket roligare att äta och superenkelt att göra. Billigare också.
http://mallasgoda.blogspot.se/2012/03/gravad-lax.html
Vi äter aldrig nån speciell påskmat.
Ät det ni är sugna på Ts.
Vi äter väldigt varierande i vanliga fall, men just till högtider vill man ju testa på lite festligare mat, men känner lite att man fastnar i gamla traditioner med sill och ägg och lite skinka.
Håller med Malva5. Gravad lax är supergott om man gör den själv, och ett måste till påsk, nyår och midsommar och en massa andra helger när vi vill lyxa till det lite... + enkelt och snabbt( förutom den tid det tar i kylen då... gäller att vara lite förutseende )
I år vill jag bjuda på påskbuffè. Igår testade jag smördegsbakelse med räkor. Definitivt vill jag ha det på påskbordet.
Vi äter ungefär samma som på julbordet, men med ägg och utan skinka ;) Nä, inte lika mycket på bordet som på jul förstås men det är snarlikt. Ofta varmrökt lax på påskdagen eller annandag påsk, annars inget särskilt som jag kan komma på.
Och recept hittar du här
http://matmedmera.eu/duka-upp-till-paskbuffe/
har precis suttit o planerat vår påskmat..
det här ska vi ha:
färg glada ägg
janssons
lax med philadelphiaost i tunnbrödsrulle
räkor med vitlöksdipp
kycklingpaj
köttbullar
korv
äggstanning
stuvad spenat
kokt potatis
påskmust..
efterätt blir marsipan figurer och mini pavlova med grädde,kiwi,banan jordgubbar och ringlad hemgjord chokladsås
Jag älskar fisk av alla sorter så påsk är det bästa "bordet" tycker jag ;) Jag beställer från www.delikatesserkarlstad.se dom har supergod varmrökt lax med massa olika spännande marinader, honung är mums! Och lite annorlunda, jag hade inte provat förut! Finns kött, enrisrökt älgstek också för dom som inte är fisktokiga som jag, värt att prova för det är fraktfritt och man får det till dörren hemma :)