• tii

Mio min mio, den oändliga historien

Jag tänkte beställa lite filmer nu, o funderar på mio min mio och den oändliga historien(1 och 2). så, Mio min mio, den har jag nog aldrig sett.. är den något att ha?
    och den oändliga historien har jag bara sett den gamla versionen, är den nya bättre? vilken ska jag köpa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-15 20:36:25:
    Har ni några tips på fler filmer, så tar jag gärna emot dom.. gillar lite fantasy, o animerade filmer.

• Svar på tråden Mio min mio, den oändliga historien
  • Sofia Cronwall

Jag personligen tycker att Mio min mio är bra!! Har den själv!

• tii

Sofia, då ska jag nog köpa den. tror inte att den var så dyr.

• Shoegal

Såg Mio min Mio häromdagen och den är ju lite småkul i och med att det är en blandad produktion. Många länder inblandade och många rollfigurer är dubbade. Bland annat är Christopher Lee (Saruman osv) med som riddar Kato och Christian Bale (Batman begins, American Psycho mm) spelar Jum-Jum

• tii

shoegal: haha.. är det?? är det inte störande att titta då? jag hatar dubbade filmer.

• Shoegal

Jag tycker inte att det stör så mycket men det är väl iofs en smaksak... Om du absolut inte kan se den igen så får du väl sälja den på Blocket.se

• tii

shoegal: aaa, jag får väl göra det. den kostar hela 89 kronor!! haha

• gealach

Oändliga historien del 2 tyckte jag personligen inte om, den byggde inte på boken för fem öre, vilket man ju trodde, eftersom den första filmen bara är gjord efter halva boken. Filmen var väl kul på sitt sätt, men eftersom det inte var det jag trodde att det var så blev jag besviken.

Filmer som jag tycker att du ska se om du gillar fantasy är "The Princess Bride", "Labyrinth" och "Mists of Avalon". "Princess Bride" är en sådan film som jag ofta tittar på när jag är ledsen, åtminstone jag blir garanterat superlycklig av den.

• tii

labyrinth ska jag oxå beställa. men den har jag sett förut. ska kolla upp dom andra filmerna du tipsade om med.

Var det den gamla eller nya "den oändliga historien" du sett?

• Shoegal

Labyrinth är en underbar film!
    Kan rekommendera Legen/Legenden (osäker på svensk översättning) med Tom Cruise i samma stil.

• Shoegal

Legend/Legenden ska det naturligtvis stå

Svar på tråden Mio min mio, den oändliga historien