• Anonym (Mamma)

Kan icke vårdnadshavare gå till doktorn utan min vetskap?

Som rubriken lyder: kan nån som inte är vårdnadshavare (jag har ensam vårdnad) ta mitt barn till läkare utan min vetskap och att detta inte skrivs i journalen???

• Svar på tråden Kan icke vårdnadshavare gå till doktorn utan min vetskap?
  • Frontline

Antar jag att man kan göra iaf i akuta fall..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Allt som sker dokumenteras i journalen.

• Anonym (Mamma)

Att söka vård är ju jättebra, men att det inte rapporteras till vårdnadshavaren/boföräldern eller skrivs i journalen är ju katastrof!!

• Foxy79

Mina barn har varit hos doktorn med sin farmor utan att någon frågade om det då det går.

• Anonym (...)

Man brukar notera i journalen vem som är med barnet.

• Anonym (Mamma)
    Foxy79 skrev 2012-03-28 17:14:59 följande:
    Mina barn har varit hos doktorn med sin farmor utan att någon frågade om det då det går.

Men det dokumenterades i journalen?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (...) skrev 2012-03-28 17:16:41 följande:
    Man brukar notera i journalen vem som är med barnet.

Det senaste som står om mitt barn är ett besök där jag har närvarat. Men misstänker att nån annan har haft kontakt med läkare ang barnet...
  • Anonym

Menar du att det inte skrevs i journalen att den som var med barnet till läkare inte var vårdnadshavare eller menar du att besöket inte skrevs in i journalen?
    Alla besök skrivs in i journalen. 

• Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-03-28 17:21:16 följande:

Det senaste som står om mitt barn är ett besök där jag har närvarat. Men misstänker att nån annan har haft kontakt med läkare ang barnet...

Alla läkarbesök/kontakt med vårde dokumenteras i journalen. Det är ett krav att allt ska dokumneteras i journalen.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-03-28 17:21:37 följande:
    Menar du att det inte skrevs i journalen att den som var med barnet till läkare inte var vårdnadshavare eller menar du att besöket inte skrevs in i journalen?
    Alla besök skrivs in i journalen. 

Besöket är i så fall inte dokumenterat i journal...
Svar på tråden Kan icke vårdnadshavare gå till doktorn utan min vetskap?