• Larsan

Hur vill du ha ditt barn?

När ditt barn fötts så vill du ha barnet...

Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vill du ha ditt barn?
  • viseversa

Jag sket i vilket. Fick upp mina barn på bröstet utan avtorkning och det var utmärkt.

• Rockan

Vill och vill, jag vill ha upp ungen direkt, men om det var en möjlig ekvation så skulle jag såklart gärna slippa kladdet också

Egentligen är jag förbannat snäll
  • clembke

Jag vill ha upp barnet direkt o då blir det att h*n är kladdig.

Fått upp båda mina kladdiga o goa o pappan har klippt navelsträngen när dom har legat på mitt bröst.

• Frontline

Visade det sig att barnet var friskt nog att slänga upp på bröstet så vill jag ha det med en gång, skulle dom behöva gå undan med det så får jag det på bröstet senare och förmodligen har dom tagit bort kladdet med då...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • jwrh

Jag hade inte tänkt på det innan, men när jag födde min son fick jag upp honom direkt och jag hade inte velat ha det på något annat sätt, ville inte vänta en sekund till på att få se och hålla honom! Han var inte direkt kladdig heller, lite blöt och lite blod på huvudet men ändå så varm och mjuk och go.

• moruppgren

Direkt på bröstet. Det är det underbaraste som finns!
    Jag kommer inte ihåg något kladd alls med dottern, även om hon var lite smått kladdig. Bara att ha henne nära var det enda jag brydde mig om :)

• Mercurialis

Jag funderade aldrig över det, innan första barnet föddes. Det kändes som om jag fick upp honom direkt på bröstet men när jag ser på bilderna från förlossningen, så är han misstänkt ren, så jag misstänker att han blev lite avtorkad innan han landade på mig.

Andra barnet var sex timmar gammal, när jag såg honom första gången och han var garanterat avtorkad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • viseversa

Ingen av mina ungar var speciellt kladdiga heller. Inte mycket blod eller fosterfett. Dom var mest fuktiga och varma=)

• Linda1976

Tvättad, piffad, uppklädd i Baby Dior och gärna iförd blöja.

Haha, nädå. Räcker att ungen är ren. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
Svar på tråden Hur vill du ha ditt barn?