Sätta upp skylt angående att besökare ska ignorera hunden.. Vad skriver man bäst för att ALLA ska fatta
Har lite problem med min hund som tar över och skäller och beter sig illa när vi får besök, har därför sökt hjälp hos en hundexpert som gav mig tipset att "ta över" besökarna och att min hund inte får hälsa på besökarna alls utan besöker är till mig och hunden ska gå och lägga sig och inte involvera sig i mina gäster.
Experten tyckte att det bästa är att sätta upp en skylt vid infarten eller bredvid dörren för att slippa springa ut och skrika det när de kommer...
Jag vill be alla som kommer att de totalt ska ignorera min hund från det att de kommer tills att de går hem. Men hur ska jag formulera mig så att verkligen alla förstår att jag menar allvar, att det gäller alla och hela tiden utan att det ska verka otrevligt..
Tänkte mig en liten skylt ca 20x20 cm bredvid ringklockan där det står någon mening i tydlig, rak men ändå välkomnande text..
Vill att det ska vara så tydligt att även min envetna envisa gamla farbror som anser sig själv vara hundarnas guru ska förstå att han verkligen ska ignorera huden när jag öppnar dörren...
Tacksam för tips!!