• Schwanna

Hunden haltar men det syns inget?!

Hej! 

Vår hund låg och slickade lite på sin framtass igår och småryckte i den när han låg ner.  

Idag på fm ingenting sen nu framåt kvällskvisten började han halta märkbart inomhus och rycka med den när han ligger ner. Var ute på prommis nyss och då verkade allt bra, ha gick som vanligt och rotade i grästet. Nu småryckte han lite innan han somnade...

Vad kan det vara? Ska jag avakta med vet. Kan hunden stuka eller överantränga foten? Han älskar bollar och skogar och springer hej vilt...kanske trampat fel?

• Svar på tråden Hunden haltar men det syns inget?!
  • TRImmortal

Min hund halkade lite i uppgången för ett tag sedan när hon skulle springa till dörren. Antagligen stukade hon till benet lite grann eller sträckte sig. Hon haltade ibland men hoppade fortfarande upp och ner i soffan och var som vanligt när hon var ute och tycktes glömma av att hon hade ont. Hon ryckte dock inte och puffade inte på tassen utan det var bara haltandet man la märke till. Ring till veterinären och kolla vetja. Jag ringde men behövde inte komma in då de tyckte att jag skulle avvakta ett par dagar först och se om det gick över av sig självt. Hoppas att det inte är något allvarligt! :)

• Dexter dot com

Kolla igen om tassen ordentligt efter självsprickor, om hunden är röd/irriterad eller om något vasst fastnat mellan trampdynorna. Känn även igenom benet om hunden ömmar någonstans. Håll hunden kopplad och gå långsamma lugna promenader ett par dagar och är hunden fortfarande halt får du åka till vetten.

• ElectroDiva

sprickor i trampdynan, sprucken klo, sträckning

• Schwanna

Hej alla! 

tacksam för alla svar! jag har känt efter och tryckt men han reagerar inte så han verkar inte ha ont. har smort in dynorna, synat allt:)

idag på morgonen haltade han inte så jag väntar med att gå till vet. men det blir en lugn dag...tråkigt nog;)  

Svar på tråden Hunden haltar men det syns inget?!