• Mysgrodan

BabyMoov Lovenest Babykudde

Nån som har en sån kudde med ett hål i för att babyn inte ska få "platthuvud"? Är den bra? Nån som har några reflektioner?
  • Svar på tråden BabyMoov Lovenest Babykudde
  • johanna35

Tyckte den var för hård, men den ska vara bra, framför allt för kvävning och platt huvud, men man kan bara använda den i 4 månader. Jag köpte istället panda kudden som är supermysig och i tempur, eller memory foam, den kan man använda längre, upp till 6 månader med. Käpte min på NK men den ska finnas på flera webbshoppar.. hittade denna http://www.mammashop.se/baby-kudde-panda-vit-candide.html

• johanna35

ooops... Har hört att lovenest är bra, men den rekommenderas endast upp till 4 månader och den är rätt så hård, men ett  säkert alternativ om man måste ha kudde. Jag köpte istället Panda kudden http://www.mammashop.se/baby-kudde-panda-vit-candide.html   den är toppen och av "lyxig" visco elastisk skum (samma som tempur) den är supermjuk men med FAST innehåll för att motverka kvävning, behåller barnet raka nacklinje för de känsliga nackotorna, motverkar platthuvud, skall assymetri, och du kan ha den till 6 månader, då är risken mindre för platthuvud och psd. Kudden är fin och kan bli till gosedjur efter barnet har växt ur.

• kiam

Annars kan jag rekommendera denna kudden:

www.minnanny.nu/Babykudde/

Det är den enda kudden som är vetenskapligt bevisad motverka platt huvud och de kan ha den betydligt längre än lovenest. Dessutom är den skön och ganska stor.

• johanna35

kiam
    hur vet du att det är den enda kudde med vetenskapliga bevis motverka platt huvud. utrycket kommer säkert inte från dig men det är så ovetenskaligt inkorrekt utryck, att man misstänker att det inte finns något bevis att den fungerar.

• Liza82

Nu är det så att jag har använt lovenest kudden till min dotter och hon har pga det klarat sig från platt bakhuvud. Detta vet jag pga huvudet är format EXAKT så som kudden är urgröpt. Mao PERFEKT :D Sen säger jag inte att det är den enda kudden som funkar. Jag är ganska säker på att precis vilken sak som helst som ungen ligger på med urgröpning skapar annan skallform än om bebis ligger helt platt rakt upp och ner på en stel madrass. Men det säger sig själv lite tycker jag :) Använd på och lycka till!

Svar på tråden BabyMoov Lovenest Babykudde