• Anonym

När börjar barn leka med bilar?

Ja om de gör det vill säga, alla gillar ju inte leka med bilar. Men ni förstår säkert frågan Funderar på om man kan ge några färgglada plastbilar från jag var liten till min systerson på ett år? Eller är det för tidigt? Har inga barn själv så har ingen koll

• Svar på tråden När börjar barn leka med bilar?
  • Mariohn

Klart att man kan ge det till en ettåring under förutsättning att det inte finns en massa smådelar som kan lossna och slinka ner i halsen. Ettåringar brukar gilla det mesta som är färgglatt. Om han inte leker just att de kör runt och tutar än är det säkert fint att titta på åtminstone. Och inom ett år kör de runt

• Persimon

Det finns ju många bilar som passar för 1-åringar. Som mamma till en pojke tycker jag nog att det blev för många bilar, alla kom med bilar till 1-års kalaset. Jag är inte otacksam men lite trött på att alla är så fast i genusträsket. Åh en pojke då köper vi en bil...

• Anonym

Tack, bra. Ja självklart ska jag se till att inga smådelar finns på dom. Tänkte de gillar färgglada saker i den åldern och även om han inte förstår vad det är så kanske han tycker det är kul att köra dom på golvet....vad vet jag. Tack för ditt svar!

• Mariohn
    Persimon skrev 2012-03-29 13:09:10 följande:
    Det finns ju många bilar som passar för 1-åringar. Som mamma till en pojke tycker jag nog att det blev för många bilar, alla kom med bilar till 1-års kalaset. Jag är inte otacksam men lite trött på att alla är så fast i genusträsket. Åh en pojke då köper vi en bil...
    Samma sak här... Det vällde in bilar, kläder med bilar på, traktorer, tält med bilar på, en matta med bilar på. Kände mig helt överkörd. Särskilt som vår son absolut helst leker med sina nallar och "lagar mat" för tillfället. 
  • Anonym
    Persimon skrev 2012-03-29 13:09:10 följande:
    Jo fast jag vet dela att ingen annan köpt bilar (ja han fyller år i helgen) och dels har det inte med att han är pojke att göra, jag gav min systerdotter massa sk "killleksaker" också. Men likväl måste han ju kunna få leka med bilar också? Har även köpt en Lilla Anna mjukdocka till han så han får även docka.
  • Anonym

Min dotter fick en fin träbil i julklapp och den har hon precis fattat att hon kan rulla fram och tillbaka.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-29 13:11:16 följande:
    Min dotter fick en fin träbil i julklapp och den har hon precis fattat att hon kan rulla fram och tillbaka.
    Förlåt, hon är 11 månader skulle jag skriva också.
  • RasSam

Min son vart som besatt av bilar, traktorer, lastbilar, motorcyklar, ja allt som kan kallas fordon typ precis efter 1 års dagen!
    Är fortfarande helt såld på fordon och är snart 2 :) 

• Persimon
    Anonym skrev 2012-03-29 13:11:05 följande:
    Jo fast jag vet dela att ingen annan köpt bilar (ja han fyller år i helgen) och dels har det inte med att han är pojke att göra, jag gav min systerdotter massa sk "killleksaker" också. Men likväl måste han ju kunna få leka med bilar också? Har även köpt en Lilla Anna mjukdocka till han så han får även docka.
    Min pojke får visst leka med bilar, det var inte det jag skrev. Är du osäker så fråga vad din syster önskar sig.
  • Anonym
    Persimon skrev 2012-03-29 13:15:19 följande:
    Min pojke får visst leka med bilar, det var inte det jag skrev. Är du osäker så fråga vad din syster önskar sig.
    Har redan frågat och även köpt lite annat men ville ge något från när jag var liten till han för det känns fint.

Tack för alla svar.
  • Venne

Min dotter fick en jättefin bil från brio i ett-års present. De är i trä, målade i fina färger och i större modell så de inte är farliga att smaka på. Bara ett tips

• Pickeli

Min yngsta har lekt med bilar sedan han kunde krypa. Det roligaste som finns är att sätta en bil under handen och dra den fram och tillbaka medan man kryper och samtidigt låta som ett monster. han har väl lärt sig av storebror. Han är fortfarande nu som 1 åring väldigt intresserad av bilar och allt med hjul på. Men det bästa tipset för present till en ettåring är ändå en BOLL. Har aldrig träffat en 1 åring som inte gillar och tom älskar bollar! Ikeas mjuka fotbollar brukar vara en hit!

Google it!
Svar på tråden När börjar barn leka med bilar?