Bästa glassen i stan?
Hoppas det finns nån därute som kan tipsa om bästa glassen i stockholm.Har testat en del men vill gärna ha lite tips på ställen som har det där lilla extra.
Från en som behöver kalcium :)
Hoppas det finns nån därute som kan tipsa om bästa glassen i stockholm.Har testat en del men vill gärna ha lite tips på ställen som har det där lilla extra.
Från en som behöver kalcium :)
finns tre grymma i stan! den ena är ah's på nytorget. italiensk hemmagjord glass. men jag tror att de bara har öppet sommar/vår. men kolla. jag är där flera dar i veckan på somrarna.
sen har du montis i gallerian som har grym glass som är sådär uppvispad liksom. prova hasselnöt.
klassiker är så klart stockholms glass och pastahus. finns på götgatan vid medis, valhallavägen vid karlaplan och birkagatan (tror jag) ner mot karlbergs station nära st eriksplan. testa deras straccatella. såååå god.
häägen dazs glass är aldrig fel
finns tre grymma i stan! den ena är ah's på nytorget. italiensk hemmagjord glass. men jag tror att de bara har öppet sommar/vår. men kolla. jag är där flera dar i veckan på somrarna.
sen har du montis i gallerian som har grym glass som är sådär uppvispad liksom. prova hasselnöt.
klassiker är så klart stockholms glass och pastahus. finns på götgatan vid medis, valhallavägen vid karlaplan och birkagatan (tror jag) ner mot karlbergs station nära st eriksplan. testa deras straccatella. såååå god.
häägen dazs glass är aldrig fel
Tack för tipsen!
Montis e jag redan stammis på och hägen dazs är ju räddaren hemma.Den på nytorget måste absolut undersökas.
Japp, Sthlms glass & pastahus vid Valhallavägen (mitt emot Fältan) har suuuupergod glass!!!
Jag har hört något om Pipersglass på Pipersgatan (vart annars?) på Kungsholmen... men inte testat själv än.
Glass att köpa hem: Ben & Jerry (www.benjerry.com). Testade Chocolate Fudge Brownie i fredags. Mmmm... Annars gillar jag nästan all glass SIA gör... å såklart GB:s Texas Pecan!!!
I scream for icecream!!!
AH´S på NYTORGET på Södermalm, de är kända för att ha stans bästa glass, MEN det är stängt under vintern och öppnar inte förens i vår.....
Gelateria Italiana vid Fridhemsplan. Stockholms glassfabrik (f.d. Pipers glass) på Pipersgatan vid Rådhuset. Är osäker på namnen, dock....
ah:s på nytorget har grymt god glass.. dessvärre är det stängt nu... öppnar igen till våren/sommaren!