vilken ansiktscreme använder DU?
Jag blir snart 40 år och vill ha förslag på en bra ansiktscreme. Min hud är lite torr/fet om vartannat och är inte rynkig..än
Vad använder DU och är DU nöjd?
Jag blir snart 40 år och vill ha förslag på en bra ansiktscreme. Min hud är lite torr/fet om vartannat och är inte rynkig..än
Vad använder DU och är DU nöjd?
Jag hakar på, för jag börjar också fundera på att börja använda ansiktskräm.
Sensai från kanebo är super! Den är ganska dyr men väldigt dryg.
Estée Lauder, älskar den! Dyr men värd varje krona!
Just nu använder jag Weleda med mandelolja. fri från parabener o sånt. bra konsistens och funkar bra både på torra o feta områden..
Estée Lauder Advanced Night Repair är grym, och hjälper även och förebygger rynkor. Finns ett serum och en ögonkräm.
Själv börjar jag med lyftande serum redan nu, 23år. Men det sägs ju att man ska börja i tjugoårsåldern. För då förebygger man rynkorna. =)
Jag använder en jag köper på kicks :P kommer inte ihåg alls vad den heter nu men 120 kr för en burk o finns även som natt kräm :) burken är blå och ska återfukta i 24 timmar :) den får inte huden att känna sig fett osv utan är väldigt tunn o bra samtidigt som den återfuktar:)
Nuxe Creme Fraiche
Enligt tester gjorda av Råd och Rön för något år sedan så visade det sig att vanlig fuktighetskräm var bäst. Inga vetenskapliga tester har kunnat visa att dyra krämer är bättre än billiga.
Sedan är kanske känslan av en dyr kräm lyxig, men färre rynkor ger det inte.
Själv tackar jag min mamma för alla rynkor jag har att se fram emot.
Jag använder bara nattcreme, men använder cliniques youth surge. Jag tycker den är jättebra! Använder sällan dagcreme. Isåfall blir det nån enkel från neutrogena. Har förresten inte fått en enda pormask sedan jag började med clinique, och jag hade många innan då jag är gravid.
"Info
Nattkräm som hjälper till att skydda den naturliga produktionen av kollagen och underhålla befintligt kollagen. Bromsar uppenbara tecken på åldrande under natten. Innehåller antioxidanter, japanska knotweed, mullbär rotextrakt och vitamin E och C."
De dyrare innehåller oftare solskydd och det är ju i alla fall bra mot åldrande. Använder en clinique kräm med spf 25.
Dermalogicas active moist för mig med en före detta fet acnehy som pga ålder även behöver massor med fukt. Den är fantastisk.
Många tips Ska kolla runt lite & se vad jag bestämmer mig för. Har kört Mary Kay ett tag nu men vill ha nåt annat nu.
Jag gillar också Cliniques produkter. Någon dagcreme Ni kan rekommendera?
Jag använder clinique super defense (grön burk), tror jag att den heter. Jätte bra på sommaren då den skyddar så bra mot solen (spf 25). Får så himla dålig hy av vanlig. solkräm i ansiktet annars. Vill man ha en som är mer mot rynkor har de någon i en silvrig burk som har spf 15 :)
Har nu inhadlat Estelle & Thilds rengöringsgel och ansiktslotion, innehåller varken mineraloljor eller dyl och är tillverkad i Sverige. Ekologiskt. Får se vad jag tycker om det.