• Anonym (?)

Fört över pengar till mitt skattekonto- syns inte???

Jag fick tips om att lägga undan pengar varje månad på skattekontot på skatteverket, på skatteverkets bankgiro nr och mitt ocr nr, tills att de ska göra avdrag, pga jag fick en stor summa restskatt och har inte råd att betala hela klumpsumman, gjort precis som man ska, tagit reda på mitt OCR nr och betalt till deras bankgiro.
    Men pengarna syns inte???

• Svar på tråden Fört över pengar till mitt skattekonto- syns inte???
  • Tuvis0806

Men är du säker på att du gått in på skattekontot? För om du bara går in via deklaration och skatteberäkning så syns dom inte....där syns bara dragen skatt från arbetsgivare etc eller tex beslutad fskatt.....men om du loggar in via skattekontot så ska det finnas överskott motsvarande din inbetalning (förutsatt att det inte var underskott tidigare)

• Anonym (?)
    Tuvis0806 skrev 2012-03-29 19:21:38 följande:
    Men är du säker på att du gått in på skattekontot? För om du bara går in via deklaration och skatteberäkning så syns dom inte....där syns bara dragen skatt från arbetsgivare etc eller tex beslutad fskatt.....men om du loggar in via skattekontot så ska det finnas överskott motsvarande din inbetalning (förutsatt att det inte var underskott tidigare)
    Ja det har jag, loggat in på skattekontot, men det syns uppgifter bara från 2010.
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2012-03-29 19:22:39 följande:
    Ja det har jag, loggat in på skattekontot, men det syns uppgifter bara från 2010.
    till 2011 och saldo 0 kr
  • MammaTove

Kan ju vara så att själva "transaktionen" från din bank till Skatteverket inte gjort ännu.. När betalade du in till BG? För det kan ju ta någon dag..

• Anonym

De kanske redan har dragit pengarna? Om man betalade före 13 februrari så slapp man räntan, så jag antar att de kanske drar pengarna då från skattekontot om de sitter där?

• Anonym (?)
    MammaTove skrev 2012-03-29 19:25:45 följande:
    Kan ju vara så att själva "transaktionen" från din bank till Skatteverket inte gjort ännu.. När betalade du in till BG? För det kan ju ta någon dag..
    Igår gjorde jag överföringen så kanske är 3 bankdagar då?
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2012-03-29 19:26:17 följande:
    De kanske redan har dragit pengarna? Om man betalade före 13 februrari så slapp man räntan, så jag antar att de kanske drar pengarna då från skattekontot om de sitter där?
    Det tror jag inte, för jag förde över pengarna igår.
  • MammaTove
    Anonym (?) skrev 2012-03-29 19:32:14 följande:
    Igår gjorde jag överföringen så kanske är 3 bankdagar då?

Vågar inte svara på hur många dagar, men det kan säkert ta lite tid innan det syns på Skatteverket också..
  • Tuvis0806

Har du betalat nyligen så tar det nga dagar innan det syns...Skatteverket har def inte dragit beloppet än för om det är inkomståret 2011 så kommer pengarna dras mot slutskatten mitten av november.

Svar på tråden Fört över pengar till mitt skattekonto- syns inte???