• Äppelpaj80

Vad tjänar ni som jobbar som assistenter inom ekonomi/inköp/logistik?

Jag är nyutbildad inköpare och har fått mitt första jobb inom privat sektor som Inköpsassistent. Fick 22'000 i ingångslön och är nyfiken på vad andra tjänar? Vad arbetar ni med, ålder, utbildning och lön? Tycker ni min lön är skälig, eller för låg? Är över 30 år och har arbetat sen jag var 18 men då inom vården. Arbetar i stockholms län.

• Svar på tråden Vad tjänar ni som jobbar som assistenter inom ekonomi/inköp/logistik?
  • morx2

Har jobbat som operativ inköpare (är i stort sett samma uppgifter som en assistent) i snart 15 år. Är upp mot 40 år gammal och bor i Västsverige. Tjänar strax över 26000 kr. Ingen superbra lön kan jag tycka med min erfarenhet men det är här lönen ligger iaf.

För 5 år sedan jobbade jag med liknande uppgifter på ett annat företag och hade då ca 28000 kr (med bonusdel) i månaden. Den var 5 år sedan!

Det beror nog lite i vilken bransch du jobbar i och hur mkt man kan påverka sin lönesättning.

Tror 22000 är ganska rimligt.

• Äppelpaj80

Ok ja ingångslön på 22 som operativ är väl kanske ok. Känns surt när man vet att flera gått in på högre men då har de varit äldre. Jag vill ju jobba som strategisk inköpare så det är vad jag har siktet inställt på.

Svar på tråden Vad tjänar ni som jobbar som assistenter inom ekonomi/inköp/logistik?