• Anonym (?)

Hjälp mig beräkna graviditetstiden..

Hur räknar man?
    Sista mensens första dag var den 26 februari, en söndag.  Sen brukar jag vanligtvis ha en cykel på 25 dagar. Räknar man ändå att varje ny gravidvecka börjar på en måndag som man skulle gjort om man hade en cykel på 28 dagar? 
    Eller tänker jag knäppt? Jag blir inte klok på detta Tungan ute 

• Svar på tråden Hjälp mig beräkna graviditetstiden..
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2012-03-29 20:46:39 följande:
    Hur räknar man?
    Sista mensens första dag var den 26 februari, en söndag.  Sen brukar jag vanligtvis ha en cykel på 25 dagar. Räknar man ändå att varje ny gravidvecka börjar på en måndag som man skulle gjort om man hade en cykel på 28 dagar? 
    Använd verktyget här på familjeliv:)
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2012-03-29 20:46:39 följande:
    Hur räknar man?
    Nej din graviditet blir såklart kortare/längre eftersom din cykel är kortare än genomsnittet

...du kanske förstår lite mer då?

Det är skitsvårt att räkna ut i vilket fall, alla internetsidor verkar räkna olika också... lyssna på det barnmorskan säger sen! Det är det som räknas mest.

Varsågod - www.niomanader.se/raknaUt.asp

Grattis du är i vecka 6 Solig (låter det troligt?)
  • Eleonor01

Från din sista första mens dag är det 280 dagar till bf. Bara att räkna :)

• lia76

"Sista mensens första dag var den 26 februari, en söndag"
    Det är den dagen man räknar att du blev gravid... Så 26 februari och 280 dagar framåt

(=
Svar på tråden Hjälp mig beräkna graviditetstiden..