• Helen

Varför väljer man att köpa en Sulky????

Ni som redan har en barnvagn till ert barn, varför köper ni en Sulky?

Jag är väldigt sugen på en Sulky. Den är ju mkt smidigare än barnvagnen nu på sommaren. Är det dumt att köpa en? Något speciellt man ska tänka på?

• Svar på tråden Varför väljer man att köpa en Sulky????
  • Majsan70

Du har just svarat på din egen fråga.

Barnvagnen blir klumpig. Vad man skall tänka på?? Tja det beror ju på vad man letar efter. Samma krav på säkerhet osv som vid köp av en barnvagn kanske? *S*

• Tintomara

Vi köpte först en paraplysulky till vår kille när vi skulle på semester och hade en jätteliten bil! Det var en begagnad som vi gav 200 kr för. När han sedan blev äldre och började dagis tyckte vi att hans duokombi-sittvagn var för klumpig att dra fram och tillbaka, så då köpte vi en Brio Race. För vår del var det viktigt att man kunde fälla ryggen så mycket som möjligt eftersom han då fortfarande sov i vagnen + att vi köpte en suflett till den som är bra både då det regnar och är solsken!

• Mumin

Vi har köpt den för att ha med på resor. Endast. Sen har vi använt den till utflykter då hon inte sitter i vagnen så länge.

• Helen

Vid vilken ålder har ni köpt Sulkyn?

• Kaninmamma

Vi vill köpa en sulky att ta med utomlands.... är den som som är super nöjd med sin? märke och pris?

• skidan

Kaninmamma: Jag köpte en Mclaren Quest inför en utlandsresa. Den är jättesmidig, väger inte mycket och lättkörd. Den har viloläge. De har en annan modell som har fullt liggläge. Just nu har de rea på babyland Questen kostar 900kr. Jag köpte den för 1400kr.

• Cevins Mamma

hejsan.. jag har en emmljunga modell 2003 men min vännina har 2004 o den är suverän o prisvärd... helt klart.. köpte min ny för 1600:- med regnskydd o ratt... den är vanlig o enkel... helt suverän..

• Kaninmamma

kollade på babyland, man kan inte se deras bilder... eller är det bara jag?

• MalinJD

Jag har haft en Brio "sitty" till min största tös. Finns ju inte med ehlt viloläge, men jag tycker knappt det behövs, om man använder sin vanliga barnvagn rätt länge.
    Moa har förövrigt kunnat somna gott i sulkyn ändå. (Det finns iallafall 2 lägen!)

Smaksak! Men det är ju klart smidigare med sulky än med barnvagn, i bilen osv.

• Kaninmamma

men jag vill ha en med varukorg, sufflet m.m. Vad heter en sån?

• Villebusen

Vi har en gammal emmaljunga som vi trivs jättebra med. När lillan var runt 8 mån köpte vi en paraply sulky (carena sufflettbuggy) för en flygresa. Tycker det är ett bra alternativ till emmaljungan.

Tycker inte det är så stor skillnad på de "stora" vagnarna och sulky modellerna. Men vem vet vad som händer senare lillan är ju bara 1 år.

• Muminmamman

Jag har en graco. DEn har fullt liggläge, varukorg, sele och suflett samt att den blir väldigt liten ihopfälld. Jag tror vi köpte den när Fanny var ca 7-8 månader....alltså för 2-3 år sen, men jag har sett att de finns fortfarande.
    Den kostade runt tusenlappen ny.

• Soffie

vi köpte en för 200. Enkel och smidig. barnvagene är skitjobbig och klumpig. Men sulkyn är tyvärr svår att köra på gräs grus och ojämt underlag..annars super bra

• Emma m Theodor

Vi har en Teutonia Timmy. Rätt dyr, men suveränt bra och smidig.

• Meli

Vi köpte en för att det är smidigare att ha med om man har massa olika ärenden, vagnen är så kämpig att packa in i bilen, coh ska man stanna på flera ställen, blir det ju jätte jobbigt. Sen skulle vi utomladns, och då var det ju sulkyn som gällde på planet.

Du ska tänka på att den är lätt att fälla, och jag tycker det är bra att det är genomskinligt plast i suffletten, så att man kan se barnet, eftersom det är framåtvänt. Vi har ingen korg under vår sulky, och DET saknar jag. Sen ska den ju inte väga så mycket, för då är det ju ganska meningslöst.

Ska vi vara ute länge tar vi den vanliga vagnen eftersom den är bekvämare att sitta i.

Kram

Svar på tråden Varför väljer man att köpa en Sulky????