• esselte

Förut gult snor, nu rinnande genomskinligt - värre eller på väg över?

Hej!

Min 6 veckors dotter har varit täppt i näsan och rosslig i halsen av slem i snart 3 veckor. Inte jättemycket, men, tillräkcligt. Så idag har det övergått till mer rinnande, genomskinligt snor, och i stora mängder. Så jag jobbar hårt med koksalt och snorsug för att göra vad jag kan för den stackars lilla.

Men, jag undrar om denna förändring innebär att förkylningen blivit värre eller är på bättringsvägen? Nån mer erfarenhet? Hon hade ingen feber när jag tog tempen tidigare idag.

• Svar på tråden Förut gult snor, nu rinnande genomskinligt - värre eller på väg över?
  • Mickis74

Då är det nog på väg att gå över.....det låter så iallafall

• Viktoria74

Oftast brukar snoret vara klart i början för att sedan tjockna och få färg mot slutet av en förkylning, tycker jag. Nu är hon ju så liten, vet inte om det kan vara annorlunda då. I värsta fall har hon en ny förkylning på gång.

• Vilddjuren

Om det är gulgrönt så är det oftast bakterier börjar det bli genomskinligt så är det ju bra skulle jag tro är oftast inte lika tjock och besvärligt, MEN vad du ska titta på om du är orolig så är det inte i första hand snoret utan allmänntillståndet verkar hon bli bättre eller sämre, men gissning är att hon håller på att bli bättre! Och får hon inte feber eller verkar hängig på annat sätt behöver du inte oroa dig barn är snoriga och ganska ofta och mycket! Hoppas lill vännen piggnar på sig snabbt!

• Fluffisarna

Precis samma här!
    Befarar en ny förkylning som avlöser den övergående!

Svar på tråden Förut gult snor, nu rinnande genomskinligt - värre eller på väg över?