• kvalster

Nu brinner de!!!!!!!!!!!!

Ja de gör de verkligen, här i vår öppna spis och värmen sprider sig i huset
    De är så skönt med att ha denna öppna spis

Är de flera här på fl som har en öppen spis att värma sig vid?

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad jag njuter

• Svar på tråden Nu brinner de!!!!!!!!!!!!
  • Alvi

Jaaa, vi har en Kedddy och den är UNDERBAR...!! Dock brinner det inte i den nu, men när det väl gör det - då njuuuter man...!

• Ankmor

Å vad avundsjuk jag är!!

Jag längtar tills vi har råd att renovera upp köket, då skall vi sätta in en gammal ved/gjutgärnsspis som svärför renoverar åt oss nu.
    I vardagsrummet vägg i vägg med köket skall vi ha en täljstenskamin... men det blir senare...

• Vilddjuren

njee vi har ingen öppen spis men däremot höll hela granen på att brinna upp hos mamma förra helgen vi skulle tända tomtebloss i en allt för torr gran, det blev snabbt en stor låga som vi tack och lov lyckades släcka snabbt. Så det blev en annorlunda julgrans plundring det!

• jeli79

Vi har en kamin i v-rummet, det är ju sååå mysigt att tända brasa!!!

• jeja66

Vi har en kakelugn i vardagsrummet och en stor vedspis i köket...

• Mysan82

nee bara en vanlig hederlig vedpanna, inte riktig samma sak men man kan värma sig där med

• Bebistokig

vi har en ny Contura av modern modell. Helt underbar. Snygg inredningsdetalj oxå!

• CeciliaBa

Vi har en Jötul och den fungerar bra...värmer stora vardagsrummet perfekt...myyyys...

• GummiGutta

Jaaaa vi har en öppen spis, men eldar inte så mycket i den, men visst är det mysigt. Nästan bättre än TV att sitta och titta på lågorna, lite hypnotiserande sådär. Det var en av de första grejerna vi gjorde när vi flyttade in, att täta skorstenen så vi kunde använda öppna spisen.

• Pyff

Vi har 4 kakelugnar, men eldar alldeles för sällan.......................vi är för lata

• Nebulosa

Vi har en täljstenskamin i vardagsrummet. Mysigt och varmt är det.

• Jenny70

Vi har oxå en Contura. Eldar inte skitofta, men snygg är den!

• Isorfidien

Vi har en öppen spis med insats i vardagsrummet och en sparspis i köket och det finns inget härligare än att krypa ihop i soffan med en filt, en kopp te och en bra bok och bara njuta av värmen från elden.

Svar på tråden Nu brinner de!!!!!!!!!!!!