tala om att man är gravid för arbetsgivaren :-S
Tjena! Har ett stort problem! Jag jobbar som långtradarchaufför åt ett mellanstort åkeri.. Jag kör tunga rumstempererade varor (dricka, sylt, tvättmedel etc.) grejerna jag kör väger i snitt 28 ton per lass... Varje dag drar jag ca 78 ton för hand! Detta är naturligtvis ingenting som en gravid kvinna ska hålla på med och jag jobbar nästintill bara kvällstid och natt... Är självklart rädd att nått ska hända bebis pga mitt otroligt fysiskt krävande jobb... Ja ja.. Till mitt problem! Hur ska jag tala om för min arbetsgivare att jag är gravid!? Förstår att många tänker, äh de åh väl bara att... Men de är inte bara att... Mina chefer är muslimer (har inte en aning om hur de har med saken att göra, men det har de säkert) och jag är den enda tjejen på hela firman! Jag har jobbat där sen i augusti men blev flyttad dit från en annan firma (komplicerat!!!) så har varit anställd i ett år och två månader sammanlagt... Skulle vara enormt tacksam för tips och råd! Känner mig ensammast i världen och nästan lite utsatt
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-30 00:47
Kan väl tillägga att under dessa månader jag varit på detta åkeri har det varit rätt mycket... Kontakt med facket pga fel löner och mygel, orealistiska arbetstider, diskriminering (som har slutat för länge sen!!)... Dessutom blev jag tvungen att vara stenhård på att inte jobba en minut över 40 Tim i veckan för jag inte skulle få någon övertidsersättning vilket skapade rätt stora problem för dom... Som grädde på moset blev jag nyligen grovt sexuellt trakasserad på ett ställe där vi lastar av... Jag vet att jag inte har gjort nått fel alls men dom lär ju inte bli så nöjda efter allt detta :/