• Anonym (aj!)

Jag kliar sönder min slida i sömnen - hjälp!

Jag har nyligen behandlats både för baktriell vaginos och urinvägsinfektion, så det har känts som underlivet har varit lite i "obalans" efter dessa behandlingar.
    Så jag håller på att ta en kur Lactal, och redan efter 4 dagar känns det mycket bättre - förutom att jag får sån hemsk klåda av Lactalen!

Jag tar en "flytande" Lactal i slidan vid sänggåendet varje kväll, och varje natt vaknar jag av att jag kliar i slidan så jag håller på att bli tokig!

Har fått börja trä sockar på händerna för att jag inte ska klia sönder mig!

Har nyligen kollat upp att jag inte har svamp. Har en tid hos gyn nästa vecka, men hur härdar jag ut fram till dess? Vill verkligen ta klart Lactalkuren, då det gör att jag känner mig mycket bättre i övrigt, förutom klådan på nätterna då.

Kan man smörja med nåt som lindrar lite?

• Svar på tråden Jag kliar sönder min slida i sömnen - hjälp!
  • Anonym

Är det inne i slidan eller kring blygdläpparna det kliar? Om det är kring blygdläpparna/slidöppningen det kliar kan du smörja med pevarylsalva eller hydrokortisonsalva. Det hjälper. Jag har haft liknande besvär och jag säger bara FYFAN va jobbigt! Testa smörj. Det hjälper!!!

• Anonym (aj!)
    YummyMami skrev 2012-03-30 09:22:22 följande:
    Skippa lactalen och fråga på apoteket efter något annat.. vidare... ingen som helst analklåda då? Ens pyttilite? Kan ju vara springmask.

Nej, det är inte alls kring analen det kliar, så det är nog inte mask.
    Anonym skrev 2012-03-30 09:22:36 följande:
    Är det inne i slidan eller kring blygdläpparna det kliar? Om det är kring blygdläpparna/slidöppningen det kliar kan du smörja med pevarylsalva eller hydrokortisonsalva. Det hjälper. Jag har haft liknande besvär och jag säger bara FYFAN va jobbigt! Testa smörj. Det hjälper!!!
    Tack för tipset! Är mest kring yttre blygdläpparna det kliar. Verkligen hemskt jobbigt!
  • YummyMami
    Anonym skrev 2012-03-30 09:22:36 följande:
    Jag får exem på ena blyglappen av tomat!! Förvånad GISSA OM DET TOG TID ATT KOMMA PÅ ATT DE VAR TOMATALLERGI I MIDL FORM! Hahahhahahhahhaha!!
    Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • ica

Gå till gynekologen innan problemet blir värre.

• Husis
    YummyMami skrev 2012-03-30 09:26:45 följande:
    Jag får exem på ena blyglappen av tomat!! Förvånad GISSA OM DET TOG TID ATT KOMMA PÅ ATT DE VAR TOMATALLERGI I MIDL FORM! Hahahhahahhahhaha!!
    Varför stoppar du tomaterna DÄR????

Flört 
  • Lajkie

Samma sak hände mig förut. En gång vaknade jag och hade ett stort sår, typ rispa... Hade långa naglar :( hade nog behövt sy egentligen.
    Jag var Iaf noga med att lufta.
    Har aldrig använt nåt annat. Var i samband med Aatt tredje barnet föddes.

• Anonym (testa detta)

När jag behandlades för BV så fick jag ovesterin (en östrogensalva) som jag skulle ta varannan dag och lactal vagiatorer varannan dag i tio dagar efter avslutad behandling just för att återställa balansen. Det funkade bra för mig. Jag har även testat flytande lactal en gång förut men precis som för dig så kliade det när det "rann ut" under natten. 

Hoppas det löser sig för dig! 

• castafiore

Ett hett tips är att kasta alla bindor och tamponger och investera i en menskopp.

Svar på tråden Jag kliar sönder min slida i sömnen - hjälp!