coco channel skrev 2012-04-01 23:54:29 följande:
Tack för tipset för Té fungerar bra kommer mjölken hela tiden när han vill, har ammat mycket men det gör jätte ont i bröstet vill inte använda mer bröstnapp, är ont inne om bröstet när han ammar mycket ock länge normalt?
Får han rätt tag om bröstet? Har han rätt tag ska det bara göra ont i början av varje amning och sedan avta. Gör det lika ont under hela amningen, så kan han ha fel tag. Det ska inte heller vara outhärdligt, är det det så har han nog också fel tag och du kan behöva hjälp med att han ska få rätt tag.
Har han fel tag så kommer ni inte till rätta med problemet.
Man kan få hjälp på BVC eller amningsjouren (heter det så?)
Jag tyckte att det gjorde ont inne i brösten när mjölken skulle fram i början. Det var normalt, men sen gjorde det ont inne i brösten när hon fick fel tag också och det gick inte över, utan blev nästan värre ju längre hon ammade. Och så gjorde det ont utanpå för att jag fick sår... också för att hon fick fel tag.
Men det GÖR ont helt normalt i början, utan att vara fel. Men som sagt då ska det inte vara outhärdligt och ska snart bli bättre vid varje amning. Så har i alla fall jag upplevt det och vi har fått både rätt och fel tag i början. Använt amningsnapp på mitt ena barn i början. Första ammade jag i 10 månader, andra har det onda nyligen släppt (vilken lättnad!!). Blev bättring efter 2-3 veckor, hon är 5 veckor nu.