• Anonym (tjejen)

Vart ska jag ringa ang stenarna på tomten?

Jag och sambon ska separera...

Vi har nyss byggt våran drömvilla för 3 milj men nu har så otroligt mycket skit och hemskheter hänt på det året som vi bott här, att jag fått nog och vill separera.
    Det vill dock inte han. Han gör allt för att vi ska bo kvar och vara en familj. Han vägrar till och med att skriva på mäklarens papper om försäljningsuppdrag. Jag har nu blivit tvungen att ansöka om en tvångsförsäljning av fastigheten hos tingsrätten, med stöd av samäganderättslagen. En jobbig process. Huset kommer då att komma ut på sk offentlig auktion så småning om. Jag är rädd att vi inte kommer få lika mycket för huset då, som om vi sålt det på vanligt vis via mäklare... Någon som vet? Som gått igenom samma sak?

Till saken hör också att tomten runt huset inte alls är klar. Den skulle vi fixa själva men just nu är det bara lera efter nybygget och en massa stora stenar, allt ifrån stenar lika stora som badbollar, till stenar stora som pilatesbollar och dom väger självklart som aset. Jag tänkte nu forsla bort dessa stenar, det är måånga, en stor hög faktiskt, och beställa hem rullgräs att rulla ut runt huset så att det finns en chans att få ut mer för huset i dessa svåra försäljningstider. Eller är det onödigt jobb när det går via tvångsförsäljning??

Vill man ha något gjort får man göra det själv. Allt ansvar ligger på mig men jag vet inte vart jag ska börja. Vart sjutton ringer man för att forsla bort stenar från tomten? Vad kostar det? Dom går INTE att rubba med en människas kroppsstyrka.

tacksam för svar...............
    / En som lärt av sina misstag.

• Svar på tråden Vart ska jag ringa ang stenarna på tomten?
  • Anonym

För mig hade det varit en onödig kostnad som ni inte får ut senare men ska ni gå med förlust så kanske det inte spelar nån roll enl dig?

• SupersurasunkSara

Sätt ut annons om att sten till att fylla upp en sned tomt finns gratis mot bortforsling? Vet att här kostar det skjortan att dumpa material från tomter men det kostar också om man vill ha material att fylla upp en tomt med..

Finns även folk som KÖPER stora stenar så vill du skänka dem gratis kanske du får mång ahugade spekulanter Värt 30 kr att annonsera på blocket iaf?

Bor du i Sthlm/Sörmland? Vet en här som vill ha sånt nämligen.

Annars är det nog något företag som har lastbilar med kran som kan komma i fråga. Eller ett schaktföretag? Ring annars kommunen och fråga.

Kolla annars om det blir billigare att hyra in någon som borrar hål i dem och spränger dem till mindre bitar.

• Awesome

Du kan ringa Lastbilscentralen eller liknande. Åkerier/entreprenadfirmor har det du behöver. Lycka till!

• Anonym (tjejen)
    SupersurasunkSara skrev 2012-03-31 07:23:14 följande:
    Sätt ut annons om att sten till att fylla upp en sned tomt finns gratis mot bortforsling? Vet att här kostar det skjortan att dumpa material från tomter men det kostar också om man vill ha material att fylla upp en tomt med..

Finns även folk som KÖPER stora stenar så vill du skänka dem gratis kanske du får mång ahugade spekulanter Värt 30 kr att annonsera på blocket iaf?

Bor du i Sthlm/Sörmland? Vet en här som vill ha sånt nämligen.

Annars är det nog något företag som har lastbilar med kran som kan komma i fråga. Eller ett schaktföretag? Ring annars kommunen och fråga.

Kolla annars om det blir billigare att hyra in någon som borrar hål i dem och spränger dem till mindre bitar.
    tack för tipsen. Jag skänker gärna bort dom mot bortforsling Bor i östergötland...
  • SupersurasunkSara
    Anonym (tjejen) skrev 2012-03-31 08:16:31 följande:
    tack för tipsen. Jag skänker gärna bort dom mot bortforsling Bor i östergötland...
    Ok, då ska jag höra med min sambo, han bor i, eller ja, han bor mest hos mig men har kvar lgh än så länge, Linköping. Kanske känner han nån som vill ha sten gratis
  • Anonym (tjejen)
    Anonym skrev 2012-03-31 07:16:48 följande:
    För mig hade det varit en onödig kostnad som ni inte får ut senare men ska ni gå med förlust så kanske det inte spelar nån roll enl dig?
    Men man vill ju gå med så lite förlust som möjligt. Och i dessa tider kanske folk bara har sparat till handpenningen till huset och inte räknat med att sedan lägga ut massa kostnader för att fixa tomten. Mäklaren sa att att det kan göra stoor skillnad med leråker eller gräsmatta när försäljningen startar.
  • Anonym (tjejen)
    SupersurasunkSara skrev 2012-03-31 08:18:35 följande:
    Ok, då ska jag höra med min sambo, han bor i, eller ja, han bor mest hos mig men har kvar lgh än så länge, Linköping. Kanske känner han nån som vill ha sten gratis
    ok, ja det är just i Linköping vi bor också Ska din sambo säga upp lägenheten?? 
    Annars kanske han vill hyra ut den i andra hand till en skötsam mamma med två små barn??  
  • SupersurasunkSara
    Anonym (tjejen) skrev 2012-03-31 19:31:51 följande:
    ok, ja det är just i Linköping vi bor också Ska din sambo säga upp lägenheten?? 
    Annars kanske han vill hyra ut den i andra hand till en skötsam mamma med två små barn??  
    Haha jag ska kolla, tror dock inte man får det för hans bolag, möjligen för 6 månader om man ska provbo med någon, fast sen kan man inte räkna med att få behålla lgh tyvärr. :-/
Svar på tråden Vart ska jag ringa ang stenarna på tomten?