• Queen of all

Eksem och blåsor på händer och fötter?

Jag är i vecka 23 och har senaste veckan fått vattenblåsor på händerna och fötterna. Dom svider och kliar så jag håller på att bli tokig. Värst är det på nätterna när jag ska försöka sova. Har sovit med sockar på ett par nätter och det lindrar lite grann. Men jag ligger fortfarande sömnlös en stor del. 

Är det här något som tillhör graviditeten eller är det något annat? Har aldrig haft sånt här innan. Har haft eksem innan men aldrig såna här vattenblåsor.

Har försökt med flera olika salvor men ingenting hjälper. =( Håller på att bli tokig. Har det inte blivit bättre tills på måndag får jag ringa barnmorskan men tills dess kanske någon av er känner igen er eller någon vet varför. :P  

• Svar på tråden Eksem och blåsor på händer och fötter?
  • Angelfalls

Låter som höstblåsor, har för mig att de g
    Heter så

• Queen of all

Det är inga sår alls... Utan det är typ eksem som det blir blåsor på. :P 

• Queen of all

Vad är höstblåsor???

• Ametist01

Det kan vara något som heter Atopiskt eksem, fick det själv när jag var gravid.

Ett litet tips, ring till hudmottagningen, de hjälpte mig att få reda på vad det var för något jag hade.Och så fick jag kanonsalva att stryka på, när det kliade som värst.

Nätterna kunde vara rent för jäkliga ibland med all klåda.

• Queen of all

Atopiskt eksem har jag haft nästan hela livet men då har jag aldrig fått blåsor. Utan bara klåda. 
    Men det kanske är det ändå.

Får nog ringa på måndag och prata med dom. Har smörjt på helosan-salva nu och det har lindrat betydligt. Satt i fotbad och sen det och det verkar vara det enda som har hjälpt lite överhuvudtaget.  

• nyår

Höstblåsor är vanligt bland dagisbarn. Tydligen ofarligt men smittsamt

Svar på tråden Eksem och blåsor på händer och fötter?