• sacke06

Hygrom någon?

Jag är i vecka 12 och på UL i förra veckan fick jag ett chockartat "ojojoj, jag beklagar" från Barnmorskan. Tydligen hade mitt foster stora Hygrom och denna graviditet var i stort sett "körd". Dom tackade för sig och stängde ner min journal typ och sa att de hoppades vi skulle ses en annan gång. Sen fick jag en remiss till huddinge fosterdiagnostik för ett nytt UL men det var bara ren formalia sa dem. "Har du tur får du missfall så du slipper gå ingenom all väntan" fick jag också höra.

Har någon annan varit med om Hygrom och hur gick det för er? Är det verkligen "kört" eller kan man klara sig igenom det?

//S

• Svar på tråden Hygrom någon?
  • crossfit

Antar att det betyder att det inte fanns något foster utan bara vätskefylld cysta. Eller fanns ett embryo med att hygrom på?
    Såg man hjärtslag?

• sacke06

Det fanns ett foster med hjärta som slog men fostret hade vätskeansamlingar under huden. Tydligen kallas det Hygrom och det verkar inte vara någon god prognos tyvärr :(

• crossfit

Hmm det låter konstigt. Hoppas du får någon som kan förklara bättre vid nästa UL. Funderar på om det kan vara en mola du har fått. Då bildas en massa blåsor. Eller så är det hygrom, men de låter konstigt att det är blåsor under huden på fostret.
    Själv fick jag Mola flera gånger. En gång med ett levande foster. Men det resulterade i skrapning varje gång.

Svar på tråden Hygrom någon?