• Anonym (wf)

Fula ord på Wordfeud?

Jag tycker det är otroligt fula ord som skrivs på Wordfeud. Jag spelar ganska ofta och blir förvånad över vilket vokabulär som används! Det är faktiskt ett sällskapsspel, där både barn och oskyldiga ungdomar sitter. Hur kan man då som vuxen spela ord som kuk, fitta, hora osv... Usch, jag blir uppriktigt förbannad över det!

Skäms ni inte, inte undra på att alla ungdomar pratar så fult! 

• Svar på tråden Fula ord på Wordfeud?
  • Selaine

Ett ord är ett ord. Spelet går ut att bilda ord och få poäng. Då är KUK mer värdefullt än FIN, om man ser till bokstävernas värde. Sluta moralisera.

• Betty Boop

Har du missat att Wordfeud är ett ORD-spel! Liksom alfapet så är alla ord som finns med i SAOL godkända.

Jag går inte in för att lägga fula ord min ibland så råkar det bli så. Jag spelar dock bara med folk jag känner.

• Takex

Jag skrev fitta en gång som första ord. Det var det ordet jag kunde skriva som gav mest poäng, då blidde det så :) Det var nog första gången på hela det året som jag ens sa/skrev/tänkte det ordet.

• Litet My
    Betty Boop skrev 2012-03-31 18:13:50 följande:
    Har du missat att Wordfeud är ett ORD-spel! Liksom alfapet så är alla ord som finns med i SAOL godkända.

Jag går inte in för att lägga fula ord min ibland så råkar det bli så. Jag spelar dock bara med folk jag känner.
  • Frontline

Är det nått att bli förbannad över?

Ett smidigt tips är ju att du avinstallerar det.
    Och du koppla ner datorn och släng ut tv:n för det förekommer sådana ord överallt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • April barn

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • Anonym
    Används SAOL till WF numer?
  • Frontline
    Anonym skrev 2012-03-31 18:28:23 följande:
    Används SAOL till WF numer?
    Japp man kan välja den eller den gamla ordlistan.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Queenie70

men snäll nån...blir du förbannad över det?

• Trialanderror

Själv smällde jag nyss in ordet slidsekret och kammade hem 367 poäng...

Men till TS herregud sluta vara så PK lägg din energi på nått viktigare istället.

• April barn
    Trialanderror skrev 2012-03-31 18:36:38 följande:

Men till TS herregud sluta vara så PK lägg din energi på nått viktigare istället.
    hahahaha
    MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • Betty Boop

• Anonym (!!)

precis, man lägger ju ord för att få flest poäng. Dessutom spelar nog de flesta mot folk man känner så vet man att man spelar mot en yngre person kan man ju låta bli att lägga "såna" ord.

• MickeN1973

orden finns i svenska akademins ordlista.
    Med andra ord de ingår i svenska språket 

• Kya

*asg*
    Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
Svar på tråden Fula ord på Wordfeud?