• paula26

160 rätt på högskoleprovet ger 2.0. Men vad ger 57 rätt?.-)))))

Om man har 160 rätt så får man 2.0?-eller? hur räknar man ut vad man kommer att få om man har 56 rätt?

• Svar på tråden 160 rätt på högskoleprovet ger 2.0. Men vad ger 57 rätt?.-)))))
  • Emmeliina

Det kan du inte göra tyvärr :) eftersom det grundar sig på vad alla har skrivit. Det är någon sån nomeringstabell eller nåt sånt man går efter.

Skrev också idag men fick 80 rätt. Sjukt nöjd för att vara första gången och extremt dålig på matte :D

• Mosaik

Gå inpå studera.nu och kolla hösten 2011 normeringstabell, borde vara ungefär samma i år men det kan skilja lite. De olika delarna har olika normeringstabeller, KVA OCH VER eller nått sånt heter de.

• paula26

Grattis. Jag är också dålig på matte och det syntes på resultatet  

• Lilas

Jag undrar oxå, jag skrev för flera år sedan men nu verkar normeringen fungera annorlunda?

Om jag fattar det rätt så finns det 2 olika tabeller? Jag skrev 50 rätt i verbala delen, vilket borde vara ca 1,2 (med hösten 2011 som normeringstabell) och 29 rätt på matten gav typ 0,7.

Borde jag typ få 0.9 då? Om jag har "otur" 0,8 och tur 1,0..

• plastkotte

Fast man kan ju inte få 160? Eftersom första delen inte räknas, så är högsta poängen 120.

• Lilas

Nej man gör 5 delar och alla är 40 frågor var, så man gör 200 men bara 160 räknas..

• Mosaik

Nej det var 5 delar a 40 och en är borta, alltså 40*4, Man tar medelvärdet av de båda normeringarna och rundar av uppåt

• Emmeliina

Oh ska kolla förra normeringstabellen då :) kanske kan få lite vägvisning i hur man ligger iaf :)

Hur gick det annars tyckte du? Jag tyckte det andra häftet var svårast och hoppades innerligt på att det var den som skulle försvinna men ack så fel jag hade :p

• Emmeliina

Kollade nu hur det låg till om man kollar förra höstens resultat och isf ligger jag på mellan 0,9-1,0. Och med tanke på att jag gick in för att få minst 0,2 får jag väl räkna mig som nöjd haha!

• LakLak
    Emmeliina skrev 2012-03-31 21:32:46 följande:
    Kollade nu hur det låg till om man kollar förra höstens resultat och isf ligger jag på mellan 0,9-1,0. Och med tanke på att jag gick in för att få minst 0,2 får jag väl räkna mig som nöjd haha!
    vad är det för utbildning du har tänkt dig där det bara är 0.2?
Svar på tråden 160 rätt på högskoleprovet ger 2.0. Men vad ger 57 rätt?.-)))))