• Anonym (Nn)

Ärligt vad ska jag göra????

Hej
    Jag tar det lite kort.

Jag ha blivit hotad och utsatt för brott då min man tog stryptag på mig. Jag gjorde en anmälan och det va inte meningen att polisen skulle komma...men dom dök upp dagen eter ändå.
    Han neka allt inför polisen.

Nu är han arg förbanad och vill ta barnen ifrån mig. Han hotar.

Vi är inneboende hos mina päron,så vi har inget eget. Har bett han flytta han vägrar!!
    Han har tagit kontakt med andra brudar och chattar me dom varje minut. Tar fram sin mobil hella tiden...tillome nä han ä med barnen. Då jag tycker att man ska vara med barnen sitter han med mobilen!!!! Störande!!!

Okej nu till saken vad ska jag göra. Mina päron vill inte blanda sig i...för dom e rädda för vad som kan hända då!

Någon som vet vad ja ska göra??

• Svar på tråden Ärligt vad ska jag göra????
  • Styrmansmamma

Men vadå ha din man tagit strypgrepp på dig och polisen har varit inblandad, nu ber du honom flytta men han vägrar och dina föräldrar bara sitter och tittar på?

Packa hans saker och ställ på trappan, ring polisen och berätta bad du gjort och att om du behöver hjälp så är polisen förberedd på att komma till er direkt. Sen ber du dina föräldrar om uppbackning!

Du ska vän inte behöva leva under hot med en man du inte vill bo med hemma hos DINA föräldrar... Låter ju helt galet!

• Anonym

Hur tänker du när du gör en anmälan och tror att polisen inte kommer komma då? Till vem gjorde du anmälan då?

• Anonym (Nn)

Ja hur jag tänker...jo polisen jag prata med sa att dom inte kommer om jag inte ville då skulle dom komma samma dag el hur???

Vem jag gjorde anmälan på? Ha du inte läst vad jag skrev....så klart på mannen!!

Vill inte ha svar där man dömer en,utan bara vad ni andra tycker vad jag ska göra !!! 

• Anonym (Nn)
    Styrmansmamma skrev 2012-04-01 12:54:40 följande:
    Men vadå ha din man tagit strypgrepp på dig och polisen har varit inblandad, nu ber du honom flytta men han vägrar och dina föräldrar bara sitter och tittar på?

Packa hans saker och ställ på trappan, ring polisen och berätta bad du gjort och att om du behöver hjälp så är polisen förberedd på att komma till er direkt. Sen ber du dina föräldrar om uppbackning!

Du ska vän inte behöva leva under hot med en man du inte vill bo med hemma hos DINA föräldrar... Låter ju helt galet!
    Nej mina föräldrar tittar inte bara på....skrev att dom är rädda om vad som händer efteråt.

Man har 2barn och det är inte så att jag hotar han att ta barnen...dom är oskyldiga i allt.

Utan vad ja ska göra...... 
  • Anonym (Nn)

Sen ville ja ha nån som vet hur det går hos familjerätten vad kan hända? Vad har jag rätt till...kan dom be min man att dra om dom säjer de till han?

• Anonym

Jag fråga till vem du gjort anmälan inte på vem så det är skillnad. Familjerätten lär väl inte hända så mycket de är bara till för att medla mellan er och ev skriva vad ni kommer överens om om ni kommit överens om nåt. Fr är frivilligt om inte tr bestämt att ni ska gå dit. Du har inga rättigheter men barnen har! Har du bevis på att han tagit stryptag? Annars kommer inte mycket hända utan anmälan läggs förmodligen ner och du kan inte använda det mot han om ni hamnar i vårdnadstvist/umgänges-boendetvist i tr

• Anonym (Nn)

Aha ja ok . Japp jag har bevis på allt.

• Otäcking
    Anonym (Nn) skrev 2012-04-01 15:21:14 följande:
    Sen ville ja ha nån som vet hur det går hos familjerätten vad kan hända? Vad har jag rätt till...kan dom be min man att dra om dom säjer de till han?
    Familjerätten kan inte be din man att dra. Det är inte deras sak att göra, de bestämmer ingenting. De kan medla och ge råd och hjälp när man har svårt att komma överens. Tingsrätten bestämmer, inte familjerätten.

Oavsett så är det inte till varken TR eller FR du ska vända dig, utan polisen - igen. Be dem komma och avlägsna honom. Har ni ingen kontrakt som reglerar hyra och rätt till fastigheten där hans namn står med så har han ingen rätt att vara där.

Han kan inte ta barnen ifrån dig heller, inte om du inte är olämplig förälder och då är det tingsrätten som beslutar om det. Men det ska mycket till...
  • Anonym

Otäcking så kan du inte säga för du har ingen aning hur han är som pappa om du inte känner honom. Han kan ta barnen frågan är bara om tr går med på det. Ts jag hoppas det är bra vittnen du har och inte bara anhöriga för de är som sagt anhöriga

• Otäcking
    Anonym skrev 2012-04-01 19:22:42 följande:
    Otäcking så kan du inte säga för du har ingen aning hur han är som pappa om du inte känner honom. Han kan ta barnen frågan är bara om tr går med på det. Ts jag hoppas det är bra vittnen du har och inte bara anhöriga för de är som sagt anhöriga
    Que? Nej, han kan inte ta barnen. Hotar han att ta barnen handgripligen om TS kastar ut honom så får TS ringa polisen, förklara läget, be om hjälp och sedan be honom dra därifrån.
  • Anonym
    Otäcking skrev 2012-04-01 23:21:26 följande:
    Que? Nej, han kan inte ta barnen. Hotar han att ta barnen handgripligen om TS kastar ut honom så får TS ringa polisen, förklara läget, be om hjälp och sedan be honom dra därifrån.

Självklart det håller ja med dig om jag tänkte mer på att du skrev att han inte kan ta barnen från ts, vilket han rent tekniskt kan göra sen att det blir illa för honom är en annan diskussion.
  • Otäcking
    Anonym skrev 2012-04-02 07:39:32 följande:
    Självklart det håller ja med dig om jag tänkte mer på att du skrev att han inte kan ta barnen från ts, vilket han rent tekniskt kan göra sen att det blir illa för honom är en annan diskussion.
    Jag tolkade TS som att han hotade att han skulle se till att få ensam vårdnad av barnen och ta dem ifrån henne på så sätt, och det kan han ju inte göra om hon inte är olämplig som förälder.

Hur menade du TS?
  • Anonym
    Otäcking skrev 2012-04-02 08:40:25 följande:
    Jag tolkade TS som att han hotade att han skulle se till att få ensam vårdnad av barnen och ta dem ifrån henne på så sätt, och det kan han ju inte göra om hon inte är olämplig som förälder. Hur menade du TS?

Aha det hade jag inte ens tänkt på att han kunde göra så och då håller jag fullständigt med dig i allt. Så ts hur mena du?
  • Anonym (Nn)

Hej tacka alla för svaren.

Ja det var det jag menade att han hotar att ta barnen ifrån mig,då mena han att få vårdnaden för sig själv allså.

Nu fick jag reda på att polisutredningen är nedlagt....fast dom har bild på min hals och min anmälan. Så det va jävla konstigt!!!! 

• Anonym
    Anonym (Nn) skrev 2012-04-03 09:43:56 följande:
    Hej tacka alla för svaren.

Ja det var det jag menade att han hotar att ta barnen ifrån mig,då mena han att få vårdnaden för sig själv allså.

Nu fick jag reda på att polisutredningen är nedlagt....fast dom har bild på min hals och min anmälan. Så det va jävla konstigt!!!! 
    Vad sa din man till polisen om det som hände? Hur förklarade han blåmärkena? Är han skriven hos dina föräldrar?

Har du tänkt att barnen ska bo med dig och hur ska umgänget med honom se ut?
  • Anonym (Nn)

Till polisen nekade han....fast jag visade bild. Ja han är skriven hos mina päron.

Ja dom ska bo med mig...han får gärna ha halva vårdnaden....och vill han ha dom varannan vecka så få han det men det tro jag ej blir troligt...tro inte han skulle orka med.

Polisen la ner utredningen fast dom fick bevis. 

Svar på tråden Ärligt vad ska jag göra????