• Lisa2012

Sjukdomskänsla vid tidig graviditet?

Jag plussade för en dryg vecka sedan och är nu i vecka 6 (5+4). Detta är min andra graviditet, fick mf i höstas redan i vecka 5 och hade innan ingen aning om att jag varit gravid. Men denna gången känns det verkligen "på riktigt" med ömmande bröst, molande "mensvärk" och lite illamående.
    Min stilla undran är om den allmänna "sjukdomskänsla" jag haft de senaste två dagarna även är "normala" grav.symptom? Lite molande huvudvärk och feberkänsla? Någon som vill dela med sig lite av sina tidiga grav.symptom?

• Svar på tråden Sjukdomskänsla vid tidig graviditet?
  • Dancia

Ja jag känner verkligen igen den där feberkänslan :). Jag kommer ihåg att jag gick och tog tempen var och varannan dag de första veckorna för att jag trodde jag hade feber. Hade huvudvärk, värk i kroppen, frusen,orkeslös, molvärk i livmodern ibland, illamående, ömma bröst mm...listan kan göras lång :). Är nu i vecka 29 och kan fortfarande ha den där sjukdomskänslan ibland men inte lika ofta som tur är :).

• katalysator

Jag är i vecka 6 och började må illa i förrgår och det har inte släppt. Det är inte alls något "måste kräkas"-illamående, utan mer en konstant känsla av att nästan vara på väg att bli åksjuk... Eller typ som att jag just proppat i mig liiite för mycket godis.

• Mammas V

när ja va gravid med sonen va ja sjuk. Mådde apa o bara låg hemma i soffan...visa sig att ja va gravid...
    med dottern mådde ja inte alls illa o va inte nåt sjuk

Viktor 08.05.19. Vilma 11.07.14
Svar på tråden Sjukdomskänsla vid tidig graviditet?