• Mr Volluto

    Länsförsäkringar Bankkort?

    Jag funderar om LF Bankkort ni som har det behöver man ange konto/kreditkort när man ska handla eller bara slå in koden som på Handelsbankens kort? 

    Finns det några andra för eller nackdelar med Länsförsäkringars bankkort? 

  • Svar på tråden Länsförsäkringar Bankkort?
  • Zombie

    Alla kort med kredit på måste man ju välja annars vet ju inte banken var pengar ska dras?

  • Eber

    Jag skriver bara in koden, fast på mitt bank kort finns ingen kredit... Vill inte ha det har ett mastercard, visa korten är det kredit på, vet inte om man måste välja det då

  • Zombie

    Har du ingen kredit behöver du inte välja på lf heller

  • Mr Volluto
    Zombie skrev 2012-04-01 18:41:29 följande:
    Har du ingen kredit behöver du inte välja på lf heller
    Tack för svaren!

    Ok verkar smidigt - har hört bra om LF Bank , men även hört om folk med korttrassel inget ni har upplevt?
  • Eber

    Har aldrig upplevt korttrassel hos LF! Det enda har varit att de inte drar pengarna direkt från kontot när man handlat, utan detta kunde ta några dagar ibland, så det var svårt att hålla koll på hur mycket man hade på kontot! Men detta har blivit ändrat nu!

  • Younes
    Eber skrev 2012-04-01 21:02:15 följande:
    Har aldrig upplevt korttrassel hos LF! Det enda har varit att de inte drar pengarna direkt från kontot när man handlat, utan detta kunde ta några dagar ibland, så det var svårt att hålla koll på hur mycket man hade på kontot! Men detta har blivit ändrat nu!
    Jepp, det stör jag mig på oxå Eber! Men jag har inte märkt att de ändrat det, eller jooo, kanske. Men inte när man betalar räkningar, det tar fortfarande några dagar innan det dras från kontot. Sedan finns det ingen telefonbank. På Swedbank (som jag haft innan) kunde man ringa ett nummer och man fick direkt svar på hur mycket man hade på kontot. Med Lf är man enbart hänvisad till Internet och appar, jag har inte "gratis" Internet i mobilen...

    Ang korttrassel kan jag säga att jag råkade ut för det i Tunisien, men det hade kanske mer med bankomaten i Tunisien än med kortet att göra... Jag tog ut pengar på bankomaten, men den spottade inte ut några, det drogs från kontot bara. men LF fixade det smidigt och lätt när jag kontaktade dem och jag fick fort tillbaka mina pengar. Men det var lite nervöst, för sånt händer ju aldrig här... 
  • Mr Volluto

    Är ju själv inte medlem i LF Bank (ännu). Såg dock att de ska ändra bankkort till Visa, någon som har några kloka idéer om varför? 

  • Younes

    Fått meddelande om det ja, men har ingen aning om varför. Jag fick välja på Master card eller Visa, men Visat hade kredit, vilket jag inte vill ha så jag tog MC. Kanske vill de tvinga kunderna till att ha kredit på korten...? Ingen aning som sagt.

  • Inversable
    Younes skrev 2012-04-08 14:06:22 följande:
    Sedan finns det ingen telefonbank. På Swedbank (som jag haft innan) kunde man ringa ett nummer och man fick direkt svar på hur mycket man hade på kontot. Med Lf är man enbart hänvisad till Internet och appar, jag har inte "gratis" Internet i mobilen...
    LF har telefonbank, jag använder den ofta. Både personlig service och självservice, d.v.s. man knappar in sitt kontonummer o.s.v. och får saldot.Gå in på deras hemsida och sök på telefonbank så hittar du all info. Kostar inget extra heller.
Svar på tråden Länsförsäkringar Bankkort?