• Anonym (hmm)

min man har ingen förhud...

ja precis som jag skrev så har han inte det! Han är helsvensk, har inte blivit omskuren eller op vad han vet men han vill inte gärna fråga sina föräldrar heller!
    Hans fråga är nu, han har ett stort bekymmer med att han får utlösning VÄLDIGT snabbt de allra flesta ggr vi har sex, som igår, hann inte ens "komma" in förrens det var kört!
    Ngn som vet om det kan ha med detta att göra eller vart vänder han sig som kille om man vill ha hjälp med nedre reg!

Tacksam för många svar!

• Svar på tråden min man har ingen förhud...
  • Visslan

Hej.
    Förstår att det är jobbigt för honom.
    Jag vet inte om problemet kan bero på förhuden, men kanske han kan prova något hjälpmedel för att fördröja utlösningen.
    Det finns en mycket fin sida som heter lustjakt.se
    Kolla där det kanske finns nått för honom där.
    Annars skulle jag rekomendera att han kontaktar sin husläkare för remiss till annan instans..
    Hoppas ni kommer till rätta med problemet.
    Kram

• Anonym (hmm)

Tack! Jag bryr mig egentligen inte, efter 7 år så vet jag att det händer ganska ofta men jag såg på honom att han tog väldigt illa vid sig igår kväll!

• blygtjej4u

skönt utan förhud ju det e skit renligt bara tacka o ta emot

• Anonym (hmm)

Som jag sa, mig gör de inget
    Utan han undrar om det kan finnas ngt samband mellan de o tidig utlösning!!

• slainte

Det borde inte ha något samband, de som saknar förhud brukar bli mindre känsliga och därför kunna hålla sig lite längre....

• Moffe Greven

blygtjej4u
    Så alla killar som har förhud är smutsiga? Är det positivt med kvinnlig omskärelse då det också borde betyda att det blir lättare att hålla rent där nere?

TS
    www.viafin-atlas.com/index2.asp

• Mrs Moneybags

Moffe Greven - kvinnlig och manlig omskärelse är två skilda saker. Jag kan förstå att du har din uppfattning om det hela, men det är inte vad TS frågade om...

Till TS: Han kanske är född utan förhud??? Vet ej om det förekommer.
    Min man är omskuren, han har dock inte problemet med att komma för snabbt. Jag vet att det finns något som kallas stopp-och-start-tekniken...kanske något att testa? Den ska kunna hjälpa mannen att fördröja utlösningen. Hur gammal är han? Det brukar bli bättre med åren :)

• Moffe Greven

Blomstrande
    Varför är det två olika saker? Det finns även olika grader av kvinnlig omskärelse.

• Anonym (Min med!)

Min man är född utan förhud, det är inte speciellt ovanligt. En del har jättemycket förhud, andra mindre och vissa ingen alls.

Ollonet ligger mer oskyddat utan förhud och kan skava mot kläder och då bli mer okänsligt, andra säger att känslan ökar efter omskärning.

Din man kanske är väldigt känslig och kanske är han helt galet, härligt upphetsad när han är tillsammans med dig....(kan inte göra frågetecken med mitt tangentbord, sitter vid de äldre grabbarnas dator och de måste ha smällt på tangenterna....men det sistnämda är alltså en fråga)

Det finns speciella "fördröjningssprayer" att köpa på de flesta erotikshoppar..rekommenderar www.lustjakt.se
    Ni kan också prova start-och stopp-tekniken, alltså att försöka stoppa orgasmen innan den sker genom att stanna i alla rörelser..fortsätt när "risken" är över...

• Anonym (myt)

hmm: Min man är omskuren som barn, han vet inte varför, som sagt det är inget man vill fråga sina föräldrar, men man tycker att de kunde ha berättat det för honom någon gång i alla fall. Tycker inte att hans omskärelse verkar ha påverkat hans känsel på något sätt. Tror att många män har liknande problem oavsett om de är omskurna eller ej. Kanske att din partner är lite övertänd innan samlaget, om ni har samlag oftare alt. din partner masturberar lite mer för sig själv så kanske problemet löser sig?

Moffe Greven: män som är omskurna har färre infektioner i penis och färre sexuellt överförbara sjukdomar än icke omskurna män. Man har trott att det beror på att det är lättare att hålla rent penis då man är omskuren, men vissa menar att det beror på att de män som vanligtvis omskärs tillhör religioner som leder till att de har färre sexpartners. Här i Sverige är väl det vanligaste skälet till omskärelse rent medicinskt, t.ex. att förhuden är för trång på det lilla pojkbarnet.

• Anonym (Nej)

nej det har inget med att han ej har förhud.
    Min kille är omskärd & inte kommer han snabbt för det.
    Sen vet jag flera stycken som har föds utan förhud.

• Anonym (Nej)

Kankse vill han ej hålla sig.Han kanske borde träna på hålla sig lite länge.Ok alltid funkar det självklart inte men han kan lära sig,du skriver att de inte gör dig något att han kommer så snabbt,men det gör det mer än man själv tror,du skall juh självklart kunna få njuta*ler*

• Anonym (miranda)

Jag är ingen expert men så vitt jag vet blir en omskuren man mer "härdad" pga friktion mot kläder osv. Därför kan de vara mindre känsliga eftersom huden hårdnar lite. Problem med för tidig utlösning är ju annars ett vanligt problem som inte har med förhuden att göra.

Min man har ganska mycket förhud vilket inte tycker är särskilt upphetsande alls. Den är inte så vacker att se på i slakt tillstånd direkt. Ohygieniskt också, så oralsex utan tvätt före är inte att tänka på för mig. Men att föreslå operation klarar jag inte. Jag vet ju hur känsligt det är att kritisera nåt där nere

• Anonym

Min man är oxå lite känslig... Kan komma på studs om jag tillåter. Vi kör med start/stopp och det är suveränt! Han säger till och är jag på G så fortsätter jag bara, annars är det bixtstilla som gäller för min del.

Det ger mej fördelar som jag inte upplevt med något av mina X, jag känner mej sååå sexig för han är ju på G hela tiden Och så vill jag komma samtidigt med honom, så då "får" han bara komma när jag ger grönt..

Vi gör ju detta utan att tala och dondera utan jag känner av honom och han mej. Man lär sig efter en tid. Nu klickar det inte alls! Jag rekomenderar det varmt!

• Anonym (hmm)

Tack för alla svar. För er som frågar så är han 28år. Visste inte att det är så vanligt att killar föds utan förhud, men visst de är fina att titta på
    Har kört med start/stopp tekniken, ibland går det bättre ibland går det inte alls, vilken tur att han har händer oxå (för min del) haha!
    Surfade faktiskt in på lustjakt.se och beställde ett spray, vem vet, de kanske funkar. Tycker bara så synd om honom när han tar åt sig, men faktiskt så tar jag det som en komplimang, att efter två barn och 7 år så tänder han fortf. på mig!! så snabbt

Tack alla!

• evabp

Min man har inte det heller! Han också svensk! Han tycker själv att det är väldigt skönt och likaså jag. Lätt att hålla rent. Dock inte fullt så känslig!

• ängsskogensblomma

Det har ingenting med förhuden att göra!!!! prova på ngt hjälpmedel såg att du fått massor av förslag.Lycka till

Svar på tråden min man har ingen förhud...