• Suzanna

Är Postafen receptfritt? Säg att det är det..!

Är i v 8 eller 9 nu och har inte tid hos bm förrän i v 13. Jag mår så illa på morgnarna att jag knappt kan ta hand om sonen, och eftersom sambon jobbar natt måste jag göra det. Likadant på kvällarna; det är en pina att lägga honom då jag är spyfärdig hela tiden. Efter att jag lämnat på dagis på morgonen får jag gå hem och lägga mig och sova i några timmar, sedan är det dags att fixa lite hemma och hämta sonen igen. Vi har ett par timmar och sen börjar illamåendet igen. Är helt handikappad och kan bara sitta stilla när det kommer. Det funkar inte att äta inefära elller äta innan jag går upp. Naturell youghurt hjälper i en halvtimme sen är det igång igen Är Postafen receptfritt eller finns det andra tabletter jag kan ta? Måste ju kunna klara av det dagliga liksom.

• Svar på tråden Är Postafen receptfritt? Säg att det är det..!
  • Trinity

Det är receptfritt på Apoteket!

• Eja

postafen är receptfritt! finns även ett armband moot illamående som du kan köpa på apoteket

• GlitterSarah

japps det är det och det är en gudagåva när man mår piss! jag knaprade oxå postafen i början och jag kan nog tacka dom för livet...=)

• Suzanna

Ååååh Taaaack Sambon ska få rusa iväg och köpa det Verkar det på en gång? Är det ett seaband du menar? Vilket är bäst?

• velle

Enligt FASS, så är Postafen receptfritt. Du kan själv läsa om det på fass.se. Superbra sida om man vill kolla upp läkemedel. Lycka till och hoppas att ditt illamående går över!!

• jenny73

Japp, spring till Apoteket! Inhandla seabands åxå, tyckte de hjälpte. Annars är det nog Lergigan som blir nästa grej att prova, men det måste du ha recept på.
    Lycka till...vet hur det är, mitt har kommit tillbax igen om än någon lindrigare så är det asjobbigt.

• Eja

har bara testat postafen men vet oxå att det är det som man blir så sjukt trött av.....

• Visslan

postafen verkar ganska snabbt oc ska ha effekt i ca 12 h.
    lycka till.

• Suzanna

Oj då...jag är redan dödstrött. Kanske skulle testa seaband istället?

• Eja

ja jag höll på att dö!! av postafen, av tröttheten alltså sedan ska man inte köra bil med dem heller , triangel på förpackningen

• Suzanna

Det går ju inte med en son på 1,5 år. Men jag kan ju testa- alla blir säkert inte lika trötta.

• Eja

de kostar inte mycket så du kan ju prova en tablett så känner du, en tablett räcker i 12 timmar

• Trinity

Jag mådde värre när jag åt Postafen, blev helt däckad och kände mig som en zombie. Att jobba var inte att tänka på så jag slutade efter en enda tablett. Men för andra så går det inte att fungera utan en daglig tablett så testa dig fram!

• annabus

på tal om postafen... kan man äta det hur länge som helst utan att det har en skadande effekt... jag har ätit postafen lääänge nu.. o jag klarar mig inte utan dessa två tabletter per dygn... kan man dessutom bli beroende?... knäppa frågor kanske...

Svar på tråden Är Postafen receptfritt? Säg att det är det..!