Gråter HYSTERISKT varje gång han vaknar.
Hej. Min son är 1,5 år och sover för det mesta bra. Han sover mellan 19:30 och 07 och vilar mellan 13-15. MEN. Han vaknar nästan alltid efter vila och nattsömn och är helt hysterisk! Han gråter och skriker så att man tror att han är på väg att dö! Detta kan hålla på i allt mellan fem minuter till en halvtimme. Försöker med allt. Bära, lugna - då sprattlar han bara och skriker än mer, men så fort man ställer ner honom vrålar han ännu mer. Försöker snabbt få i honom mat så han får energi men det verkar inte hjälpa. Försöker söva om honom för att se om han behöver sova mer -funkar sällan. Tilläggas att han gråter på detta vis oavsett om han sover längre eller kortare på vilan så längden verkar inte spela någon roll. Tilläggas kan att det mer eller mindre alltid varit så här, så det är inga stora förändringar som har orsakat det. Det är verkligen så himla frustrerande med denna panikgråt på morgonen och eftermiddagen. Jag fattar inte vad det beror på! Någon som har något klokt att säga? Hur kan jag hjälpa min lilla pojk?