• Mikaelaaa

    Sover hos oss, när flytta tillbaka?

    Hejsan,
    vår son är 2 år och 8 månader och han har sedan några månader sovit i vårat sovrum eftersom han sover oroligt och vaknar många gånger per natt så för att jag ska slippa sitta timmar i hans rum så ställde vi in hans säng i vårt sovrum.
    Nu ska han bli storebror 25 april och är orolig att han kommer bli störd av bebisen när den kommer men är samtidigt rädd att han känner att han blir utflyttad när "nya" kommer och känner sig utanför?
    Hur ska man göra? Ska han också få sova kvar inne hos oss eller ska vi flytta över honom nu innan bebis kommer?
    Hur länge sover dom oroligt? Ska man kanske vänta ut det? 

  • Svar på tråden Sover hos oss, när flytta tillbaka?
  • BVCsköterska Magnus

    Hej!
    Detta är naturligtvis inte lätt, men jag skulle nog ändå försöka vänja honom att "flytta tillbaka" innan bebisen kommer så han  kanske kommer in i "rätt rytm" igen. Lyckas ni med detta innan så kanske han inte kopplar detta till bebisen som ni skrev att ni var rädda för att han skulle göra.

    Mvh
    Magnus

  • Mikaelaaa

    Nu har vi flyttat tillbaka honom och jag hoppas att det ska gå bra. Men ett annat problem vi har är att han inte kan somna själv. Vi måste sitta hos honom tills han sover och det kan i värsta fall ta upp till 2 timmar. Vi har inte haft något emot det men nu ska vi snart ha 2 barn och då kommer det bli ett problem.
    Vi har provat allt möjligt och varit tålmodiga men när det har gått 2 timmar och fortfarande tar 4 timmar och han bara springer upp, så har vi gett upp.
    Har du något tips på vad vi kan göra? 

Svar på tråden Sover hos oss, när flytta tillbaka?