• Anonym

Ni som testat tetralysal mot acne !

Ni som har testat tetralysal mot acne, man ska försöka att undvika solen så mycket det går. Men ni som har varit ute och tex handlat åkt till jobbet när det har varit sol, har ni fått nån reaktion då ? För man kunde tydligen få en  hud irritation och bli illröd och se hemsk ut. Vet inte om jag vågar ta tabletterna pga det för fick man den reaktionen så tar det ett bra tag innan den försvinner. Och jag vill inte det ska bli värre än innan.

• Svar på tråden Ni som testat tetralysal mot acne !
  • Anonym

Jag har testa, och jag fick inte känslig hy. Min läker sa att det inte brukade bli så farligt. Köp en dagcreme med spf i bara så går det säkert bra!

• Anonym

Vad är spf ?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-02 10:13:34 följande:
    Vad är spf ?
    sun protector factor. Solskyddsfaktor.
  • Anonym

Jag fick ingen sådan reaktion. Jag har ju inte tagit det på sommaren, men både på våren och tidig höst. Jag har varit ute i solen (inte legat och solat däremot) och inte märkt av något särskilt pga det.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-02 10:30:52 följande:
    Jag fick ingen sådan reaktion. Jag har ju inte tagit det på sommaren, men både på våren och tidig höst. Jag har varit ute i solen (inte legat och solat däremot) och inte märkt av något särskilt pga det.
    Hoppas jag tål det med, man måste ju kunna ta sig till affären bilen kompisar trots tabletterna konstigt vore ju annars.
Svar på tråden Ni som testat tetralysal mot acne !