• Sooofia

BRIO Twin Sitty - rekomenderar ni den syskonvagnen?

Vi har just nu en äldre variant av Emmaljungas syskonvagn. Den är tung som bly, men har annars funkat bra för våra två barn. Vår äldsta är 2.5 och den yngsta drygt 1 år. Det är väl snart dags för den "stora" att helt sluta med vagn, men vi tänker att han nog kommer vilja sitta en del i sommar, då vi brukar gå lååånga promenader.

Skulle dock vilja ha en smidigare och lättare syskonvagn. En som tål promenader över ängar och på skogsstigar. En där båda barnen får plats och där de kan vila sig när de är trötta. Och dessutom ska den vara billig. ;)

Funderar alltså på en Brio Twin Sitty.
    Vad är er erfarenhet av den vagnen? Jag vet att den inte har ett delat ryggstöt och att den inte går att fälla så mkt. Men jag tror att det är ok för vår del. Men annars då? Är den smidig för mig att köra, och bekväm för dem att sitta i? Tål den att man har en massa packning, trots att barnen tillsammans väger 24 kg?

Mitt problem är att ingen affär verkar ha denna inne, så jag kan inte "provköra" den (man måste beställa den). Och det är inte så roligt att åka på en annons på Blocket, långt bort, för att sedan upptäcka att den inte passar våra behov...

Kan ju samtidigt fråga er om ni vet ngn som SÄLJER en sådan här vagn? :) Jag hittar tyvärr inte så många på Blocket.

Tack, tack!

• Svar på tråden BRIO Twin Sitty - rekomenderar ni den syskonvagnen?
  • Sooofia
    any19877 skrev 2012-04-02 13:30:23 följande:
    En annan bra barnvagn är babytravel Dublin 2011.
    Tack för ditt svar!
    Den ser rejäl och stabil ut! Men.. kanske lite för stor och tung? Men framförallt för dyr! De jag ser på blocket kostar mellan 5-6000 :- Vi hade nog snarare tänkt oss dryga 1000:- !!
  • Lantani

Våra barn är nu 3,5 och 1,5 år. Har babytravels syskonvagn, men funderar faktiskt själv på en twin sitty, för att ha på de långa promenader jag går själv, annars används syskonvagnen väldigt sällan här numera.. 

Alvin 081114 och Alice 100807
Svar på tråden BRIO Twin Sitty - rekomenderar ni den syskonvagnen?