• karlan

BVC Liljeholmen eller Gullmarsplan

Hej
    Jag är inte nöjd med mitt nuvarande bvc och ska byta. Funderar på Liljeholmen eller Gullmarsplan då de är närmast. Är det någon som vill dela med sig av sin erfarenhet vore jag tacksam.

• Svar på tråden BVC Liljeholmen eller Gullmarsplan
  • saramy

Hej, jag kan inte hjälpa dig, men vi verkar bo i samma område. Varför är du missnöjd med din nuvarande bvc? Vi ska få barn snart och försöker bestämma oss för om det är värt att ta tvärbanan till liljeholmen eller ej.

• karlan

Hej, Jag är missnöjd då jag tycker att det saknas engagemang. Jag upplever att jag inte får stöd eller vettiga råd. Jag har inget förtroende helt enkelt. När min amning strula när barnet var 3,5 mån och jag sökte råd fick jag svaret:" Konstigt, ge det en vecka och börja med ersättning sen." Ingen fråga om jag ville ha stöd att fortsätta (vilket jag ville) eller avsluta amningen. Jag vände mig till amningshjälpen och fick där praktiska råd och hjälp. Det var inte BVC som hänvisa mig. Dessutom har jag läst på nätet att det inte alls är ovanligt att amningen krånglar i den åldern. Det här va droppen som fick mig att byta. Jag är mycket nöjd med liljeholmen. Jag upplever det som att jag får stöd, bekräftas i ev oro och får kompetenta råd. Jag har hört gott även om gullmarsplan. Jag rongde båda och bad om besök innan beslut avs byte och gick sen på personkemi. För mig är det helt klart värt den extra resan med buss/tvärbana till mitt nya BVC. Har man inga problem och bara vill mäta/väga kan man gå var som, men man vet ju aldrig när man kan behöva stöd. . Lycka till!

• saramy

Vad bra att du är nöjd med din nya BVC. Det du skrev var intressant och vi ska lägga det på minnet när vi bestämmer oss.

Svar på tråden BVC Liljeholmen eller Gullmarsplan