• Medlem3

Olycklig kärlek i film

Hejsan! Jag undrar om ni har några tips på filmer eller berättelser (i romaner då alltså) som framställer olycklig kärlek men att det sedan kan vända till besvarat och lyckligt eller bara förbli olyckligt.
    Söker historier som "Gone with the wind" och att filmen/historien handlar om en kvinnlig roll som förälskar sig i en man som inte känner likadant.  Som i romanen Thérèse Raquin, där tjejen gillar killen väldigt mycket men han inte gillar henne alls - till en början - och så vänder det och de blir som nästan besatta av varandras närvaro.
    Är lite som filmen "Another life" men jag lyckas inte hitta den filmen någonstans...

Någon som har något eller några tips? :) 
    Jättetacksam för svar! 

• Svar på tråden Olycklig kärlek i film
  • Trixie

Jag kommer inte på några filmer, men berättelser eller böcker så virgina andrews böcker. Heaven serien och dollanganger serien. Olycklig kärlek som växer och som sen vänder flera gånger! ibland är man inte ritkgit säker på hur allt kommer sluta. underbara böcker verkligen!

• Trixie

Kom på serier med olycklig kärlek. Kanske inte faller alla in i smaken men buffy the vampire slayer och Angel. :)

• Medlem3

Tack! Söker dock någon olycklig kärlek från kvinnans perspektiv... Alltså att det är kvinnan som blir lidande och inte mannen, hehe Glad

Svar på tråden Olycklig kärlek i film