• Ville och Agnes

Vart i Asien?

Vi funderar på att åka till Asien i november/ december. Har förut varit i Thailand som vi gillar väldigt mycket men är lite sugna på något nytt.

Vi är 5 vuxna och 2 barn (4 och 1 år vid resan).

En av oss vuxna har problem att gå och behöver därför närhet till restauranger osv. från hotellet sett. O så ska det ju vara barnvänligt

Förslag på ställe? 

• Svar på tråden Vart i Asien?
  • maamacitaap

Vad gillade du med thailand? Lättare att svara då. //inte mama utan papacita som lånar lite

• Poojess

Var till malaysia i fjol med vår 8-månaders. Helt fantastiskt!! Människor, väder, mat, allt var bra. Alla pratar ju engelska och folk var hjälpsamma och trevliga. Mat finns från världens alla hörn, köpte även heinz barnmatsburkar som sonen gillade. Vädret var lagom om man inte gick ut mitt på dagen i den hetaste solen.
    Rekommenderar malaysia starkt!

• bilaaar

Rekommenderar Malaysia!! Vi var där 3 veckor i år, men 2 barn. Gick super! Åker gärna dit igen!

• Ville och Agnes

Vi gillar Thailand för att det är så enkelt, klimatet, maten osv.

Ska kolla Malaysia...något speciellt ställe där?

• bilaaar

Thailand är ju fint med men så mycket turism, där träffar man svenskar. Dom kan jag se hemma... Malaysia är som Thailand men utan svenskar!  Vi var i Kuala Lumpur, Tioman och det bästa av allt, en liten ö utanför Tioman som heter Puala Besar. Otrolig strand och vi var där när det var lågsäsong. Lugnt o fridfullt. Inte ens internet fanns där. Inte ens en affär eller en liten som sålde vatten, nötter och solcreme! En ö med 3 restorter. Koh Lanta och Railay beach är ju fint i Thailand med :)   Så det beror på vad man vill ha ut av sin resa!

• Poojess

Det beror på när monsunen är där. Mn ska helst inte åka till östkusten under regn perioden har jag hört. Men annars är tioman jättefint. Därifrån kan man åka runt till närliggande öar. Östkusten är lite mer omodernare än västkusten. På västkusten var vi till langkawi som var underbart. Även penang, kuala lumpor och melaka var fantastiskt med barn. Har varit i malaysia utan barn och när vi funderade på långresa med barn var Malaysia det självklara valet. Håller på att planera ännu en sådan resa tills barn nr två är åtta månader och ettan 2,5

Svar på tråden Vart i Asien?